Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2016, 21:07   #20
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Takker for jeres input.

Gana
Folk er så begejstret og taler om de rigtige "piller" eller "medicin" de har fået udleveret, og alt andet super godt: flinke, rare, søde, etc. Smerteklinikkerne beskrives kun med positive adjective. Og de har ret, stort set. Jeg forventede at møde søde og rare mennesker. Jeg blev ikke skuffet. Kun en undtagelse- sagsbehandleren på klinikken.
Men de "piller" eller "medicin" alle er så glæde for er ikke vitaminpiller eller aspirin vel?

Jeg havde fået den overbevisning, at smerteklinikkerne havde en hemmelig patenteret model, en mirakel kur, at frigøre patienterne af plagende, kroniske, fysiske smerter. Eller lidt vendt om, hvad gør den praktiserende læge, speciallæge, fysioterapeuten og psykologen forkert? De gør intet forkert. Derimod.

Den forkerte er den retning og den såkaldt "tværfaglig intervention integreret på smertecenter" af behandlingen af komplekse kroniske smertetilstande med "off-label" antipsykotika medicin, som ligger på det højeste niveau med svær antikolinerg effekt, bl.a. kognitiv, på raske, sunde hjerne som ligger i en krop der er i stykker. Jeg blev ikke tilbud vitaminpiller eller aspirin men antipsykotika medicin uden at få meget information eller hvad for en slags medicin blev ordineret. Jeg har ingen psykiske forstyrelser. Skuffelse- de har ikke en mirakel kur og enhver psychiatrist eller egen læge kan ordinere antipsykotika, hvis man har psykisk lidelser.

Den humoristiske side af situationen er, at de fleste opliver at de få anerkendelse på deres fysiske smerter alligevel, har jeg på fornemmelser, behandlingen består primært af tricykliske antipsykotika medicin. Derfor spurgte jeg hvis I har fået tilbud antipsykotika medicin uden at have en psykisk lidelse.

Jeg forsætter på klinikken og ser hvis noget godt kommer ud af det.

Sidst redigeret af yoku; 17-02-2016 kl. 21:14. Årsag: rettelse
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat