Se enkelt indlæg
Gammel 16-01-2012, 08:39   #6
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Wink


Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det SKAL læses af alle dem som bor i almen boligbyggeri.

"...Dem uden bil undrer sig

De mange indkomstsvage og fattige beboere i det almene boligbyggeri uden bil, undrer sig også over at de skal være med til at betale udgifterne til opførelse og vedligeholdelse af garager og parkeringspladser - når netop mere end halvdelen af beboerne ikke selv har råd til at anskaffe sig en bil.

Mange beboere i det almene boligbyggeri modtager jo boligstøtte, fordi husstanden har lave indkomster. Disse beboere hævder, at når de velstillede beboere i det almene boligbyggeri har råd til at indkøbe bil og køre bil, har de vel også råd til at betale for den jord og de udgifter, de optager med garager og parkeringspladser.

Så flere beboere uden bil er atter blevet fortørnet over de riges misforbrug og forrettigheder, og hævder forståeligt nok, at principielt har det "at eje bil" jo ingen relation til det "at bo til leje".

I det almene boligbyggeri betaler bilejere nemlig ikke en særskilt jordleje af de arealer, de benytter eller optager som parkeringspladser, ligesom bilejerne ikke betaler for kloakeringen og asfalteringen af parkeringspladsen. Bilejerne betaler heller ikke særskilt jordleje for den almene jord, hvorpå der er opført garager.

Havde det almene boligbyggeri været udstykket som ejerlejligheder, var der selvfølgelig forlængst indført en reel brugerafgift på bilparkering. Thi dispositionsretten og brugsretten til jord i det almene boligbyggeri hvorpå der er opført garager og parkeringspladser, er jo ikke almen nyttig - men kun nyttig for bilejerne.

Og én bil optager vel mellem 8-10 m2 jordareal, som der altså ikke betales en særskilt jordleje for..."

http://www.perbenny.dk/husleje.htm
Karo, altså... Også jeg bor i almennyttigt boligbyggeri. Det har jeg nu gjort i 35 år og jeg har en bil, og jeg får ikke boligstøtte. Og jo, jeg bruger parkeringsfaciliteter, uden at betale ekstra for dem. Det manglede bare, er jeg nødt til at sige.

Det kan godt være at nogen mener, at det er snyd... Men jeg betaler jo også via skatten, herunder kommuneskatten - til den boligstøtte, der bliver tilkendt dem, der har brug for den, og det er helt i orden med mig.

Via huslejen betaler jeg også til "de andres" legepladser, barnevogns- og cykelparkering og deres vedligeholdelse, og det er helt i orden med mig, selv om jeg hverken har små børn, barnevogn eller cykel.

Ligeledes via husleje, betaler jeg for bebyggelsens vaskerier, selv om jeg vasker hjemme og betaler selv for både vand og el. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" vasker gratis for "mine" huslejepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af.

Ligeledes via huslejen betaler jeg til det tilskud, beboerkaffeen modtager til husleje og drift, så "de andre" kan købe et måltid varm mad til en tyver hver dag, selv om jeg ikke selv benytter tilbuddet. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" spiser billigt for "mine" huslejepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af.

Ligeledes via huslejen betaler jeg til alskens beboeraktiviteter, klubber, lektielæsning, pensionistture i det blå, samt en hel del andre sociale udgifter i bebyggelsen, jeg selv ikke benytter. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" hygger sig for "mine" huslejepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af.

Og jeg kunne blive ved med at remse op, hvad "mine" huslejekroner ellers går til, hvad jeg ikke selv benytter... Så h..... fryser til is, før jeg får samvittighedskvaler over at skulle have brug for en parkeringsplads til den bil, der fragter mig hver dag 150 km til et job på skæve tidspunkter, efter en indtægt der beskattes, så der bliver penge til "de andres" boligstøtte, jeg ikke selv er berettiget til. Skulle jeg have ondt af, at "de andre" får huslejetilskud for "mine" skattepenge? Nej, det har jeg ikke ondt af, fordi jeg er solidarisk med andre, også med "de andre".

Man kan ikke plukke noget ud af solidariteten med hinanden, og forvente alligevel at den fortsat skal gælde begge veje. Det gælder også "Emsige Per Benny".
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat