Se enkelt indlæg
Gammel 13-07-2009, 11:10   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har hørt om sager, hvor overgangen fra fleks til FTP gik åleglat og hvor tidligere arbejdsprøvninger og fleksjob sagtens kunne bruges, og hvor ressourceprofilen bare blev opdateret med seneste oplysninger....
Alt det lægelige er jo sådan set på plads. Dog kan det være sagsbehandleren lige vil have en udtalelse fra praktiserende psykiater angående dit exit.

Jeg er selv førtidspensionist pga psykiske lidelser, og vil bare sige, at jeg har fået det rigtig godt. Rask bliver jeg jo aldrig, men det føles rart at få fred, og det føles også rart at jeg ikke længere skal bekymre mig om arbejdsmarked og alle de krav der stilles ect.
Skulle der mod forventning engang ske en markant bedring, jamen så er der jo mulighed for skånejobs, eller et alm job med hvilende førtidspension - eller at man kan frasige sig førtidspensionen og blive helt selvforsørgende!!
Jeg synes ikke man behøver være ked af 'båsen' for det kan altid laves om hvis man får det super godt. Det hjælper lidt at vide, at man ikke behøver være førtidspensionist resten af tiden op til folkepensionen - nu er man bare fritstillet og kan handle udfra ens lidelser og sygdomme, istedet for at få presset det hele ned om ørerne....

Du skal nok henvende dig hos din læge og/eller psykiater, og sige at du nu tænker på FTP, så du ved du har dem med på banen. Og så kontankter du din sagsbehandler og fortæller at du har 'slået for stort brød op end du kan bage' og at du ikke anser det for realistisk at have et fleksjob. Så kommer det til at gå pr automatik der efter.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat