Se enkelt indlæg
Gammel 29-07-2012, 22:21   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg bliver personligt altid imponeret når førtidspensionister på nye ordning efter 2003 kan arbejde, og ville ønske det var mig, men desværre har jeg ingen arbejdsevne, behandlingsmulighederne er udtømte og min tilstand varig

Så det håb er ude

Men selvfølgelig, hvis folk har en arbejdsevne, så er det da bare om at bruge den, og med de nye regler for 2013 hvor man kan bevilges fleks helt ned til 2 timer om ugen, så er der nok mange der kan komme med i den ordning, regeringen regner jo med at der findes ca 28.000 førtidspensionister der kan blive delvist selvforsørgende evt via fleksjob, så det er da bare om at slå til.

At disse jobs så nok aldrig bliver aktuelle (læs: noget nær umulige at finde!), er en helt anden sag

Men jo, hvis folk kan arbejde, så må det næsten være en pligt, at man så også gør det (i det omfang man nu kan).



- og så vil jeg også lige indskyde, at førtidspensionister kan få gjort et hvilket som helst job lavet til et ''skånejob'' (som i dag bare hedder job med løntilskud til førtidspensionister). Om man vil sælge tøj, stå i bager eller give et nap med i et supermarked, må man helt selv bestemme, der er ingen regler for hvad man må lave eller arbejde med.......heldigvis. Der er frit slag på alle hylder!
Dog skal man huske, at de begynder at beregne pensionen hvis man overstiger et bestemt beløb - mener det er omkring 66.000 kr man må tjene ved siden af pensionen.

Det er kun førtidspensionister på beskyttet værksted, som har nogle faste lønrammer, og som kun kan arbejde de beskyttede steder. Til en meget meget lav løn.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat