Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2009, 01:44   #8
Line
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2005
Indlæg: 2
Styrke: 0
Line er ny på vejen
Jeg kan ikke rigtig forstå at du har fået afslag med henvisning til kapitel 7, det er jo netop et kapitel om at det er din læge der vurdere det og ikke en i sundhesstyrelsen .

Lægen skal vurdere om patienten, der er i behandling med det pågældende afhængighedsskabende lægemiddel og i den pågældende dosering, vil være i stand til at føre motorkøretøj på fuldt betryggende måde, jf. § 54 i færdselsloven. 5)Påbegyndelse af behandling med stærk smertestillende medicin og benzodiazepiner vil som hovedregel medføre en påvirkning af de kognitive funktioner svarende til en alkoholpromille på 0,6 – 1,2. Generelt kan det ikke anbefales, at der føres motorkøretøj under behandling med stærke smertestillende midler, benzodiazepiner og benzodiazepinlignende midler, idet der uanset tilvænning vil være en påvirkning af de kognitive funktioner svarende til promillekørsel. Der er dog opstillet nogle kriterier for, hvad der kan accepteres i forbindelse med kørsel, når lægen i øvrigt finder det forsvarligt, jf. nedenstående afsnit 7.1.1 og 7.1.2.

Hvis din læge ikke mener det er noget problem hvordan kan de så sige noget andet? har du ikke fået anden forklaring end at det er i henhold til vejledninger?

Man kan læse om loven her
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117508

Nu kan jeg se at nogen skriver noget om at der er kommet ny lov den 1 Juli den har jeg ikke kunne finde, og den jeg henviser til står der gælende på

Må jeg spørge hvilke medicin det er du tager ?
Man kan da forudse mange et problem for flexer hvis det er sådan at man nu ikke må føre bil pga div mediciner (efter den liste der er lagt her i tråden) jeg kender ikke mage kronisk syge der ikke tager en eller anden form for de mediciner der henvises til , og stå til rådighed for et flexjob det skal vi jo stadig .

Men der kan da forudses nogen problemer , vi kan ikke tage offentlig transport pga smerter vi må ikke køre bil pga medicin for smerter, stopper vi med medicin kan vi ikke arbejde pga smerter , men vi skal stå til rådighed for job ellers stopper de vores ydelser, er der nogen der sover i timen her ?

Det lyder vanvittigt på mig, men selvfølgelig så kan man i kommunerne spare mange penge på handicapbiler , men man mister da så meget refusion pga alle de flexser der ikke kan komme i job, vi kan jo ikke alle arbejde fem minutters gang fra hvor vi bor
Line er ikke logget ind   Besvar med citat