Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2017, 01:33   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Oldone

Ganske kort: bør kommunen benytte sig af de blanketter, som KL har udarbejdet. Jeg ville personligt ikke underskrive andet. Det er lidt uklart for mig, hvordan din blanket ser ud. men teksten lyder, som du skriver underligt.

Er det denne KL blanket (KLE 27.69.24G01 SG 015 (12/2016) )? Det burde det måske være, se mit link til den:

https://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/sg015.pdf

Du skal være opmærksom på flg.:

at man skelner mel. indhentning og videregivelse. Man behøver ikke sætte kryds i alle felter. Kommunen bør samtidig oplyse dig, hvorvidt en behandling kan foregå, hvis du ikke sætter kryds samtlige steder i den linkede KL blanket.

Jeg forstår ikke, hvorfor kommunen udbeder sig en fornyet samtykkeerklæring. Har du ikke udfyldt én i forbindelse med din tidl. ansøgning om §17, stk. 2?

Generelt iflg. Persondataloven (PDL) § 3, nr. 8:
Citat:
Citat:
"..
et meddelt samtykke er ikke tidsbegrænset
,og det vil i princippet kunne anvendes, indtil den registrerede tilbagekalder det, jf. § 38.
"

Kilde: Lov om behandling af personoplysninger, 2. udg. Jurist- og Økonomiforbundets Forlag, 2008

Dog står der i bemærkningerne: at hvis et samtykke, som ikke formelt er tilbagekaldt, ikke bør danne grundlag for behandling, når dataansvarlige gennem meget lang tid ikke har foretaget behandlinger af oplysninger af den registrerede.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat