Se enkelt indlæg
Gammel 04-06-2021, 14:32   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Marianne Stein, Socialrådgiver. oplyser...

EN GOD BORGMESTER BØR KENDES PÅ, HVORDAN DE SYGEMELDTE MEDBORGERE BEHANDLES.

I går skrev jeg om Birgitte fra Vordingborg kommune, der er blevet raskmeldt af jobcentret og henvist til kontanthjælp som jobparat – samtidig med at hun modtog en midlertidig afgørelse fra AES, der konkluderer, at hun har en nedsat erhvervsevne på 90 pct.

Dvs. det ene system siger hun er rask, og det andet siger, at hun er alvorlig syg og faktisk ikke kan arbejde...

Birgitte har været sygemeldt i snart fire år på sygedagpenge og kan altså ikke pludselig stå til rådighed for arbejdsmarkedet, blot fordi kommunen med et pennestrøg har vurderet hende rask – og smidt hende i en anden kasse, der hedder “job-parat”.

Mit opslag, der på nuværende tidspunkt har nået en rækkevidde på ca. 25.000 personer, er langt, men det er også meget vigtigt – for de færreste har viden om, at man som syg kan ende på kontanthjælp.

At kommuner raskmelder syge borgere er nemlig langt fra et enkeltstående tilfælde – og her skal man også finde én af årsagerne til, at cirka 75 pct. af alle på kontanthjælp faktisk er syge, handicappede eller på anden vis har et nedsat funktionsniveau.

Vi står over for et kommende kommunalvalg – og jeg vil mene, at en god borgmester skal kendes på, hvordan man behandler sine sygemeldte medborgere.

Jeg ønsker borgmester, Mikael Smed fra Vordingborg kommune held og lykke med det kommende kommunalvalg – det tror jeg, med de mange dårlige historier om syge fra Vordingborg kommune, at han får brug for...

/Marianne Stein
Forfatter, debattør, foredragsholder og privatpraktiserende socialrådgiver


TAK, til Marianne Stein

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat