Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2014, 19:40   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du må udføre frivilligt arbejde op til 4 timer pr. uge.. og der er forskellige kriterier der skal være opfyldt.

"§ 8. Aktiviteter, jf. § 1, stk. 4, medfører ikke fradrag i ledighedsydelsen.
Stk. 2. Frivilligt, ulønnet arbejde jf. § 1, stk. 5, der kan udbydes som almindeligt lønarbejde, kan udføres uden fradrag i op til 4 timer om ugen, jf. dog stk. 4. De 4 timer regnes som et gennemsnit over en udbetalingsperiode. Arbejde herudover medfører fradrag.
Stk. 3. Aktiviteter eller frivilligt ulønnet arbejde skal for at være omfattet af denne bekendtgørelse foregå i Danmark. Aktiviteten eller arbejdet, jf. § 1, stk. 4 og 5, skal udføres, uden at modtageren af ledighedsydelse er underlagt sædvanlige ansættelsesretlige pligter.
Stk. 4. Frivilligt, ulønnet arbejde, der vedrører primær drift og vedligeholdelse, medfører fradrag, jf. dog stk. 5 og 6.
Stk. 5. Frivilligt, ulønnet arbejde, der vedrører primær drift, medfører ikke fradrag, hvis arbejdet altid har været udført af ulønnet arbejdskraft, og arbejdet i lignende organisationer mv. udføres af ulønnet arbejdskraft.
Stk. 6. Frivilligt, ulønnet arbejde, der vedrører vedligeholdelse, medfører ikke fradrag, hvis
1) arbejdet kan sidestilles med almindelig vedligeholdelse og reparation af egen bolig, jf. § 9, stk. 3,
2) arbejdet udføres lejlighedsvist,
3) arbejdet altid har været udført af ulønnet arbejdskraft i organisationen mv.,
4) arbejdet i lignende organisationer mv. udføres af ulønnet arbejdskraft, og
5) arbejdet kan udføres, uden at der kræves autorisation.
Stk. 7. En modtager af ledighedsydelse, der udfører frivilligt, ulønnet arbejde, jf. stk. 2 og 4, skal skriftligt oplyse kommunen om arbejdets art og varighed, samt hvilken organisation, forening eller lignende arbejdet udføres for."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144802
Dette link drejer sig kun om personer på ledighedsydelse.

Nu melder trådstarter ikke noget om hvorvidt han/hun er på ledighedsydelse eller i job.

Jeg er selv flexjobber og er aldrig blevet præsenteret for hvad man må og ikke må som flexjobber, ligesom jeg heller aldrig har skullet underskrive nogen erklæringer om hvad jeg foretager mig i min fritid. Det enseste kommunen interesserer sig for er om mit timetal er passende og om jeg har behov for ændringer. Dette foregår ved at jeg får et stykke papit tilsendt som jeg og arbejdsgiver skriver under på og så går der et år igen før der kommer et nyt stykke papir med de samme spørgsmål.

Personligt ville jeg ikke turde tage frivilligt arbejde og jeg ville heller ikke turde tage på længerevarende kursus ved siden af mit flexjob. Begge dele vil jeg sidestille med arbejde og jeg føler mig forpligtet til at lægge hele min arbejdskraft på min arbejdsplads.

Jeg sidder selv i 3 bestyrelser, hvor der højst er møde et par timer 3-4 gange om året. Alle kan mest betegnes som hyggeklubber, der er ingen reel arbejdsindsats, kun et referat der skal skrives i ny og næ.

Jeg har en lejlighed drr er lejet ud under virksomhedsordningen, der udarbejder jeg regnskab, men det ser jeg ikke som større indsats end at lave min og min mands selvangivelser.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat