Se enkelt indlæg
Gammel 13-07-2013, 10:51   #105
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeps, men jeg tænker på den sag, hvor parret var blevet fotograferet i eget hjem - muligvis fra vindue til vindue, hvor man kunne se at de var i omfavnelse i det der lignede sovegemakkerne.
Der er jo åbenbart nogen, der går meget tæt på for at skaffe dokumentationen, og i etageejendomme, må jeg jo indrømme at man også selv kan få indblik i andres liv og færden bag ruderne, ved blot at kigge ud gennem persiennen

Og ofte er det jo lige præcis naboer mf som anmelder, og som måske har særlig godt indblik i den anmeldtes færden. Derfor synes jeg loven skal stå et sted, så der ikke hersker tvivl om, hvor tæt man må gå med sit kamera.
Jeg ved fx ikke om ens altan er offentligt rum, eller om det er privat tilhørende matriklen?
Eftersom det kun er dem, som du inviterer, som har adgang til din altan, så er den ikke "offentligt rum".

Hvis man bor i noget gammelt byggeri, så behøver man ikke engang altid, at kigge ud, eller ind, af vinduer, for at få indblik i naboers og overboers liv.
Nogle steder er der så lydt, at man tydeligt kan høre hvad der foregår ved siden eller ovenpå.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat