Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2018, 12:29   #1
ledr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
ledr er ny på vejen
Social kontrol lufthavne

Jeg er på førtidspension før 2003. Pr 1/9 - 2017 solgte jeg min andelsbolig. Det var jeg nødt til da, trapperne til 1 sal voldte mig større og større problemer. Desuden var det oplagt, da situationen på boligmarkedet gjorde et salg muligt. Jeg skulle have et sted, at bo, så jeg flyttede til min kæreste 30 km fra min bopæl. Aftalen var, at jeg skulle lede efter noget andet og tiden indtil da skulle vi se hvordan vi fungerede sammen. Vi havde det for så vidt fint nok, men hun ville, helst bo alene. Egentligt havde jeg det på samme måde. Jeg søgte og fik et lille rækkehus tilbage hvor jeg kom fra - 30 km væk fra hendes bopæl. Vi blev enige om fortsat at være sammen, men ses nu og da. Det vil sige på skift hos hinanden. Hun er vel her 2 x måneden og jeg er hos hende 2 x måneden. Halvdelen af gangene overnatter vi ikke hos hinanden, fordi hun arbejder hver anden weekend tæt på sin bolig, så som oftest kommer jeg til hende først på eftermiddagen og kører hjem først på aftenen. Ud over det, så rejser vi sammen 1 - 2 X årligt. Nu er min bekymring så omkring denne sociale kontrol ved lufthavne og grænseovergange. Udbetaling dk var meget aggressive da jeg ringede omkring at jeg nu var reelt enlig. Hvordan vil de se på det hvis de kontrollerer mig i lufthavnen og opdager at jeg følges med hende. Jeg arbejder 10 timer om ugen og rejser i mine ferier og meddeler selvfølgelig dette hver gang - altså når vi er afsted holder jeg ferie. Jeg synes jo ikke jeg gør noget forkert. Reelt kan der vel heller ikke være tale om samlivslingende forhold når vi bor 30 km fra hinanden? Det vil være dyrere for mig, at køre de 30 km i bil for en gang aftensmad end det vil være at lave det selv. De får besked hver gang jeg holder ferie, men kommunerne er jo for tiden ude med riven.
ledr er ikke logget ind   Besvar med citat