Se enkelt indlæg
Gammel 25-06-2013, 09:51   #1
Julcas
Elsker at være her på K10
 
Julcass avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: Kirkebakkeboligby
Indlæg: 91
Styrke: 13
Julcas er ny på vejen
FP - svarfrist overskredet igen

Kære Alle

Det er længe siden, at jeg sidst har skrevet herinde, da jeg ikke har haft overskuddet, men jeg er simpelthen så frustreret over at kommunen igen har forlænget svarfristen på min ansøgning om FP på det foreliggende og har brug for jeres råd til, hvad jeg nu skal gøre. Helt kort så:

Ansøgte om FP på det foreliggende i nov. 2012, sag overgik til behandling efter reglerne FP d. 26. nov 2012 og jeg skulle have svar på min ansøgning senest d. 26. feb. 2013.

2. feb. 2013 modtager jeg brev fra Socialforvaltningen om, at de ikke kan nå at behandle min ansøgning inden tidsfristen, da de endnu ikke har modtaget noget fra jobcenteret (det viser sig efterfølgende, at jobcenteret ikke kunne finde min ansøgning!), men det forventes, at min ansøgning kan behandles inden d. 30. juni 2013. Dvs. jeg skulle have haft svar i denne uge.

Min sag blev langt om længe færdiggjort af jobcenteret 12. juni 2013 og videresendt til Socialforvaltningen.

I går modtog jeg så endnu et brev fra Socialcenteret om at svarfristen igen måtte udskydes, da:

""Socialcenter XXX har en stor sagsmængde, hvori der skal træffes afgørelse om har en stor sagsmængde, hvori der skal træffes en afgørelse om førtidspension. Det forventes, at din førtidspensionssag kan afgøres senest den 31. december 2013."

Jeg er så frustreret og vred. Havde mine anelser om, at de ikke kunne overholde svarfristen, men havde forestillet mig svar senest august og ikke december.

Vi har klaget til kommunen og Borgerrådgiveren, da første frist blev overskredet overskredet og disse klager er modtaget og er ved at blive behandlet. Nu overvejer jeg at klage til borgmester samt orientere borgerrepræsentation om kommunens sagsbehandling.

Jeg har også overvejet at orientere Folketingets Socialudvalg samt klage/orientere Socialminister samt Beskæftigelsesminister om forløbet, men jeg kan ikke finde ud af, om det er at skyde gråspurve med kanoner? Jeg er jo helt sikkert ikke den eneste i min kommune, som er udsat for denne sagsbehandling.

Håber nogle har nogle gode råd til, hvad jeg kan/skal gøre.

Er på vej ud af døren og kommer først på i eftermiddag/aften.

Mvh
Julcas

Sidst redigeret af Julcas; 25-06-2013 kl. 13:37.
Julcas er ikke logget ind   Besvar med citat