Emner: På gaden
Se enkelt indlæg
Gammel 18-04-2017, 08:44   #9
Vagabonden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2017
Indlæg: 17
Styrke: 8
Vagabonden er ny på vejen
Vovse, ja mange af de ældre boliger er helt tossede. Men jeg har også boet i en fra 1990’erne, hvor jeg ikke kunne undgå at deltage i alt hvad underboen foretog sig. Når han gik rundt i sin lejlighed, snakkede i telefon, gjorde rent, lavede mad etc. Det var ligesom at vi boede i den samme lejlighed, måske fordi lydene forplantede sig unødigt meget i betonen pga fejlkonstruktion. Et lille rækkehus ville være det bedste eller en lejlighed øverst fra 1980’erne eller senere.

Webmaster, en slags mentor ville være super. Både så jeg kunne få vejledning i at klare mange praktiske ting, som jeg ikke kan få hjælp til og til at analysere boligsituationen og undgå at jeg tager flere forhastede beslutninger. Hjælp til at finde en bolig, jeg kan overkomme, er så vidt jeg har forstået ikke eksisterende i det kommunale system.

A propos Yousee, så sendte de 15 forkerte fakturaer forrige gang jeg flyttede. Det trak mig fuldstændig ned, og hver gang jeg ringede til dem var de utroligt flinke og lovede 100 procent sikkert at rette fejlen, hvorefter jeg fik endnu en forkert faktura. Pga frygten for at komme ud for noget tilsvarende, har jeg valgt ikke at have tv her hvor jeg bor.

Pip

Jeg har ikke prøvet at søge hjemmehjælp. Jeg fik engang et ‘halvt tilbud’ om det, men dengang var jeg bedre fungerende, og boede i en stor by, hvor jeg kunne købe take away hver dag. I dag kan jeg lige overkomme at varme noget dåsemad og tage opvasken, men bl.a. den store have, som skal passes er vokset over mit hoved.

Jeg skal måske snakke med en læge i psykiatrien om et par uger. Venter på brev,men hans ord og vurdering er altafgørende for om jeg kan få noget hjælp overhovedet. Altså sådan en slags konge i systemet. Første gang jeg var derinde for at starte op på en journal, for jeg vild undervejs pga angst og forvirring, og da jeg skulle hjem igen, tog jeg toget den forkerte vej og var tæt på at ende i Tyskland.

Tusinde tak for linket til parasollen. Jeg bor 2,5 time derfra i en anden kommune men måske de kan hjælp alligevel

Nogle gange tænker jeg, at det jeg får brug for bliver noget helt tredje, hvis det ikke lykkes at finde en ny bolig. Et overlevelseskursus af en, der har prøvet at leve som hjemløs. Noget med hvilken sovepose og telt man skal købe, hvor man kan få et bad og vasket tøj, hvordan man kan få førtidspension, hvis overhovedet muligt, uden at have en folkeregister adresse etc.

Sidst redigeret af Vagabonden; 18-04-2017 kl. 08:47.
Vagabonden er ikke logget ind   Besvar med citat