Emner: På gaden
Se enkelt indlæg
Gammel 17-04-2017, 20:17   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vagabonden Se meddelelser
Hej Hut!

Sidste gang jeg flyttede, dvs for nogle få uger siden, prøvede jeg at finde et sommerhus til leje, men jeg kendte ikke nogen som kunne give mig en lovlig folkeregister adresse, og så var priserne også meget høje, omkring 10.000 om måneden oven i nogle krav om et større depositum.

Jeg har snakket med et par psykologer og haft samtaleterapi hos nogle psykiatere, men har ikke mødt nogen, hvor kemien passede. Mestendels har det været som en slags envejs kommunikation eller snak om tidligere traumer, hvilket jeg ikke får det bedre af, og kemien har endnu heller ikke passet ved at eksperimentere med medicin.

Ja, jeg har sovet med ørepropper i mange år, og når jeg indimellem har boet i lejlighed, har naboers tv, musik, børn, hunde og selv trinlydende indimellem været grænseoverskridende. Høreværn med indbygget radio har så været en del af overlevelsesudstyret. Det kan anbefales, og når man har brug for at trække sig fuldstændig tilbage, kan det kombineres med ørepropper inderst.

Hvordan er reglerne mon også med førtidspension, hvis man står på gaden? Mister man sin pension?

Det bedste ville være, hvis der fandtes nogle indendørs ‘shelters’, muligheder for at tage på en slags retreat eller blive buddhistisk munk med kost og logi og meditation ligesom i Thailand. Et pensionat for flere måneder ad gangen, ville også være fint, hvis det fandtes uden det var til hotelpriser. Hjemløse herberg lyder umiddelbart ikke mere tillokkende end den lukkede afdeling.
Hej vagabonden.

Det gør ondt at læse om dine genvordigheder.

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvad det er, der konkret kan blive bedre ved at flytte så ofte.
Det er også dyrt at flytte.

Et gammelt slidt udtryk, så som, nissen flytter med passer jo desværre.

Hvis det var en eller to forhold kunne du muligvis flytte dig fra det, men med alt det du beskriver er det jo ikke muligt.

Helt undgå lyde kan du jo ikke og problemer med diverse andre ting i dagligdagen, såsom you see, toilet der skal ordnes kan du heller ikke undgå uanset hvor du bor.

Da du skriver at du kun har boet det nye sted i 14 dage og allerede nu er parat til at flytte må det jo være din tilgang til praktiske omstændigheder der er humlen i din problematisk.
Du skriver at du ikke har brug for mere snak, og det forstår jeg så udmærket, da man kan kan tale i årevis uden reel hjælp.

Som jeg ser det skal du spørge kommunen du bor i om du kan får hjælp til de praktiske ting som din hjerne driller dig med.
Jeg ved godt at praktisk hjælp er svær at få, når man har både arme og ben.
En psykiatrisk problemstilling mener systemet som oftes kan afhjælpes med samtale og medicin, men det kan det ikke altid.

Jeg har selv kognitive problemer bl.a pga PTSD og ved det er endog meget svært for omgivelserne at forstå, da man jo ser normal ud.

Mit hus er kaos, og trods jeg ved hvad der skal gøres går det i fisk for mig.
En meget venlig bruger herinde skrev f.eks meget udførligt hvordan jeg skulle linke, og trods jeg mener, at jeg fulgte det slavisk virkede det ikke.

Måske kan du skrive en liste til dig selv om hvad der er dine værste udfordringer. Tage dem et for et og sætte dem i rækkefølge efter sværhedsgrad.

Når du så kan overskue det, så tænk over hvor du helst vil bo, og hvad der gør, at du ikke kan blive boende hvor du bor nu.
Er der slet ikke noget sted i vores lille land, som er indenfor rækkevidde i forhold til dine behov.

vasen er ikke logget ind   Besvar med citat