Se enkelt indlæg
Gammel 15-09-2010, 13:18   #19
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Hej jeg er 29. Jeg er født for tidligt og manglede ilt under fødslen. Blev faktisk erklæret død. Dét kombineret med en moderkage forgiftning har givet mig en skade i hjernen der gør at jeg har fået meget svært ved at fungere normalt. Jeg mister fokus og får stress af de mindste forandringer. Jeg reagerer voldsomt på støj, berøring og manglende tryghed. Jeg har heller ingen fokus og kan ikke bruge min hjerne (Jeg er ofte fuldstændigt som en hamster på speed i hjernen, uden at det nødvendigvis kan ses). Min adrenalin pumper konstant og jeg lider af voldsom angst og paranoia. Jeg kan i selskab med få nære venner og familie i en kontrolleret situation opleve normalitet, ro og værdighed. Jeg har prøvet alt medicin som ritalin og en masse andet men intet virker. Kun når jeg går rundt og trisser for mig selv og sammen med tætte relationer kan jeg fungere.

Fik førtidspension som 24 årig og jeg har faktisk først haft mulighed for at "leve" siden da. Jeg følger meget med i debatten omkring reform af førtidspension og frygter fremtiden.
Hjerneskaden er ikke logget ind