Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2016, 15:25   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det lyder som en lidt håbløs sagsbehandling fra pensionsselskabets side hvis pengene udbetales om mandagen efter at afgørelsen er ankommet i weekenden. Altså medmindre det var en afgørelse du modtog dengang du af forsikringen blev opfordret til at oprette en kreditorbeskyttet konto.

Jeg bilder mig ind at have læst i en eller anden tråd hvor pengene allerede var kommet ind på en forkert konto at en debattør foreslog at betale pengene tilbage til pensionsselskabet, så de kunne udbetale pengene til den korrekte konto når først den var på plads, desværre kan jeg ikke finde tråden i dag.

Men hvis du får besked fra forsikringen at pengene allerede er sendt til banken og at der ikke er noget der kan gøres, kan du da altid forsøge at spørge om det kan lade sig gøre at aflevere pengene tilbage og få dem genudbetalt denne gang på beskyttet konto.

Det er en svær lovgivning at finde rundt i, jeg læste et sted at hvis man har en bil som er delvist betalt ud og man bruger kreditorbeskyttede penge på at betale resten af gælden i bilen så er beskyttelsen af pengene røget, men hvis man køber en anden bil så kan den kreditorbeskyttes.

Hvis det er på samme måde med et hus så har jeg svært ved at se at pengene kan bruges til køb af hus, normalt får man jo kun måske 50-100.000 i erstatninger, som ikke er arbejdsskade erstatninger, og der er vist ikke mange steder i landet man får et hus for det beløb, i givet fald skal man jo spæde til med andre penge og risikerer måske at miste kreditorbeskyttelsen.
Reglerne bør i hvert fald undersøges nøje inden købet hvis det lykkedes at kreditorbeskytte erstatningen i tide.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat