Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2016, 12:53   #6
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Tak for jeres svar! Nogen gange forstår jeg det bedre, når jeg spørger direkte og I så svarer.
Der stod på ansøgningen, at jeg skulle medsende reg. og kontonummer på den nye konto, hvis jeg ville have en kreditorbeskyttet konto. Som sagt jeg vidste ik nok om, hvad det indebar. Og var ik kvik nok til at få det undersøgt.
I forhold til evt huskøb som også indebærer udvidelse af min kærestes virksomhed, så kunne det værste scenarie jo være, at virksomheden gik konkurs og vi mistede alt, og så ville engangssummen ryge ned i et endeløst hul. Så det ville være godt at jeg kunne beskytte de penge, da jeg næsten ikke har sparet pension op til min alderdom pga mange års sygdom.
Jeg læste også på nogle af linkene i aftes, at man kunne købe hus ud fra kreditor beskyttet konto ,og så mistede man heller ikke pengene ved dårlige tider.
Jeg prøver om jeg kan nå at fange min pensionskasse i morgen, men jeg kan se engangsbeløbet er fjernet på min pensionsinfo, så jeg tror de er på vej.

Ps. Jeg synes der en modsigelse når jeg læser om det? Man skal have afgørelsen for at få en kreditorbeskyttet konto samtidig med at pengene ikke må være ubetalt på anden konto, for så fanger bordet. Jeg fik afgørelsen i aftes og pengene var på vej?
Men måske kan jeg nå det.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat