Se enkelt indlæg
Gammel 20-06-2017, 16:10   #9
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
jeg blev visiteret til fleksjob i juli sidste år. Efter sommerferien (ikke min) fik jeg tilknyttet en privat jobkonsulent og det endte med en praktik i 4 uger som så blev forlænget i yderligere 4 uger et sted hvor som overhovedet ikke overholdt mine skånebehov. Han blev ved med at holde fast i at arbejdsgiveren rykkede sig - ja nogle få cm for det var slet ikke den slags job jeg ledte efter og jeg var ikke den type medarbejder han skulle bruge. jeg var bange for at få problemer hvis jeg sagde stop, men heldigvis havde jeg undervejs i forløbet fortalt min læge om det og da jeg ringede til hende, skar hun igennem og sygemeldte mig fra praktikken.

Kommunen opsagde samarbejdet ved bureauet og kontaktede et andet, og mit første indtryk var at det var et bedre sted, måske især fordi konsulenten spurgte meget ind til hvad jeg gerne ville og mine skånebehov. På et tidspunkt synes jeg at han manipolerede med mig og at vi kom langt væk fra udgangspunktet og det fik vi en snak om.

Han fortsatte med sine egne planer og lige pludselig stod jeg med en praktik aftale for 8 uger i en genbrugsbutik. Det viste sig, at han havde sagt til min sagsbehandler (som først var imod praktikken) at jeg gerne ville stå i butik og at så kunne jeg starte der i 4 uger og så ville han finde et andet sted hvor der måske kunne være job bagefter til en ny praktik i 4 uger.

Så ringede sagsbehandler og sagde at samarbejdet ophørte - han sagde, at han måtte have misforstået mig - ja det skal jeg sgu love for..

I nogle kommuner (bl.a. der hvor jeg bor) har fået økonomisk hjælp til at hjælpe dem der er visiteret til fleksjob under 10 timer, så jeg blev tilknyttet en jobkonsulent i kommunen som arbejde med sådan nogle som mig.

Det startede meget lovende og efter nogle uger blev jeg kontaktet af en anden i kommunen som jeg tidligere havde talt med, at hun var blevet kontaktet af en arbejdsgiver der skulle bruge lige sådan en som mig.

Og jeg startede i går.

Mange gange undervejs var jeg ved at få nok og opgive det hele eller tage et job som var helt forkert på alle måder, bare for at få fred. Men nu er jeg lykkelig over, at jeg holdt på min ret.

Det vil aldrig blive godt for dig med den arbejdsgiver - og du skal tænke på, at det er et sted du skal være i årevis. jeg synes, at du skal sige nej tak og vente på at det rigtige job kommer, hvor der er en arbejdsgiver der gerne vil have dig og respekterer dig.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat