Se enkelt indlæg
Gammel 18-12-2011, 00:01   #10
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hvor er I bare søde....

10000 tak for input.

Det er altså svært at gennemskue §100, når både min mand (før førtidspension efter en smadret ryg - med efterfølgende fejlslagne operationer) og jeg selv - med et arbejdsliv på 48 år (de sidste 1½ i fleksjob) altid har arbejdet - ikke er vant til at skulle "kræve ind" hos kommunen.
Men jeg mener nu, at man skal have de ydelser, som loven giver adgang til. Og jeg synes det er strengt at de ikke giver information om noget som helst.

Når det nu er min mand der får tilkendt ydelser efter §100 - er det så korrekt at de trækker halvdelen fra - og åbenbart mener at det halve er min udgift, når gardinerne skal vaskes????
Hvad med børnefamilier - hvordan trækkes de - når børn skal tilgodeses med håndsrækninger i.h.t. merudgifter - med en fjerdel af familien??? (hvis der er to børn). Får hvert barn så en udgift på 1/4 af eksempelvis gardinvasken???
Jeg har lidt (meget) svært ved at gennemskue det jeg får at vide fra kommunen - at vask af gardiner deles op i 2 - ligesom de deler alle "husstandsrelaterede" merudgiftsydelser med 2 personer...

Min mand er omfattet af personkredsen, der har ret til merudgiftsydelser.....

Hvad er det rigtige.....
Skal jeg måske selv søge §100 for at få vasket hele gardinsættet - har jo fået fleksjob, der jo er en "indgribende foranstaltning" set i §100 øjne??

jeg spørger måske dumt - men er helt på herrens mark...

Sidst redigeret af Zastrow; 18-12-2011 kl. 00:18.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat