Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2010, 01:30   #11
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Tak for svar!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hej Katharina

Jo der er lægepapirer med i sagen

Er der lægepapirer:
- både fra praktiserende læge om diabetes 2 m.m.
- og fra speciallæge i astma og allergi med hensyn til astma/KOL med alvorlig følgesygdom næsten kronisk lungebetændelse
- og fra psykiatrisk speciallæge om stress og depression
- og fra speciallæge i rygsygdomme om Scheurmanns rygsygdom

Hvad konkluderer de enkelte læger om dine diagnoser?
Er tilstand stationær, varig, kronisk?
Er der fuldstændigt helbredende behandlingsmuligheder? Eller er behandlingsmulighder kun lindrende/ikke helbredende?
Er der betydelig og varig funktionsnedsættelse på grund af sygdommme. Eller vurderes funktionsnedsættelse på grund af sygdomme bare midlertidig?


Og nej jeg er ikke blevet arbejdsprøvet, det er først efter jeg er kommet på kontanthjælp at det bliver iværksat.

Men det er ikke i orden ikke at arbejdsprøve dig, mens du er på sygedagpenge! Resultat af arbejdsprøvning skal med i ressourceprofil. Og ressourceprofils lægefaglige og socialfaglige vurderinger danner baggrund for anbefaling af videre arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse, når skånebehov ikke vurderes at kunne tilgodeses i ordinært job, som i dit tilfælde: Ved revalidering, fleksjob, førtidspension.

Det er bare så hårdt, at jeg bliver spist af med 2400 kr. at leve for, når vi er vant til, at have ca. 9000 udbetalt, så der blver formentlig ikke råd til julegaver til børnebørnene og det er jeg meget ked af. Havde vi vidst, at det ville ende sådan, havde vi nok taget højde for det.

Og det er heller ikke lovmedholdeligt at stoppe dine sygedagpenge uden partshøring af ressourceprofil! Så dine sygedagpenge skal kunne forlænges ved din fagforenings mellemkomst. Og tal også med din fagforening om Helsingørdom, der siger, at folk ikke må havne i et kontanthjælpshul uden tilbud om arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse som revalidering, fleksjob eller førtidspension, når selvforsørgelse ved ordinært arbejde - lægefagligt og socialfagligt - ikke vurderes realistisk. Du er jo ikke rask overhovedet.

Sbh siger og skriver, at når jeg er i behandling for min depression, så er jeg rask nok til at arbejde... dette synes vi er horribelt og det hører ingen steder hjemme.

Depression er bare en del af sygdomsbilledet. Der er mange alvorlige samtidige sygdomme! Er de slet ikke omtalt i de lægepapirer, som sbh har? Giv hende straks alle de lægepapirer, du har. Så skal sbh indarbejde alle lægefaglige diagnoser og alle lægefaglige konklusioner, som hun måtte mangle at indarbejde i din ressourceprofil.

Jeg skal til min læge i morgen, for han er meget bekymret for mig og min situation, så nu må jeg se hvad der sker der.

Jeg er glad for at høre, din læge tænker på dig og er bekymret for dig og din situation. Bed ham nedskrive alle dine diagnoser og dine skånehensyn i journalnotat, som du kan have med til sbh, så skal sbh indarbejde alle disse oplysninger i din ressourcdeprofil. Og det kan ændre din sag. Og bed evt. din læge om at tage tlf. kontakt med sagsbehandler om alvorlig kompleksitet i dit samlede sygdomsbillede, som sagsbehandfler ikke synes at forstå og respektere.

Sbh på sygedagpengekontoret siger, at mine sygdomme ikke er stationære, jeg kan jo "bare" begynde at træne, så bliver det hele meget bedre.

Men de sygdomme, du har, er desværre stationære. Hvordan bærer sbh sig ad med ikke at kende alle dine diagnoser og deres alvor? Har hun kun ønsket at få oplysninger om depression af læge - ikke fuld oplysning om alle dine diagnoser?

De har ikke raskmeldt mig, men bare lukket min sag, for i hendes øjne er jeg ikke syg. Dette blev afgjort med 2 dages mellemrum, hvor jeg gik fra match 2 til match 1.

Men match 1 giver da ikke basis for at lukke sygedagpengesag! Sygedagpengesag kan ikke lukkes før ressourceprofil er partshørt. Og det er ikke sket! Det kan fagforening let forhandle med kommune om og få ændret!

Partshøringen blev udført på den måde, at jeg fik at vide jeg ikke var syg nok mere og kunne vælge mellem at raskmelde mig, eller søge kontanthjælp, hvor jeg valgte det sidste, for ellers kan min sag jo ikke køres.

Men det er ikke lovmedholdeligt! Det ligner jo tvangsraskmelding trusselsbaseret. Det er i strid med alle love og regler!

Jeg håber du kan finde hoved og hale i det jeg har skrevet, for jeg har prøvet at besvare de ting du har belyst..

Det kan jeg godt! Men jeg er rystet over, hvad du er udsat for!

Knuzzz
tlf_dame

Og knus til dig!
I virkeligheden tænker jeg, der er basis for førtidspension, som jeg læser dine diagnoser, du har bare været så tapper og sej, at system ikke forstår, hvor alvorlige og omfattende dine diagnoser er! Og jeg, der bare er lægmand, forstår dine omfattende og alvorlige diagnoser! Det gør din læge også! Bed ham om hjælp som ovenfor beskrevet!

Der har i september 2010 været en debat her på K10 om, hvad der skal til for at opnå førtidspension (fleksjob):

http://www.k10.dk/showthread.php?p=125366#post125366

”For at komme i nærheden af en førtidspension, skal


1) sygdommen være stationær

2) behandlingsmulighederne være udtømte

3) funktionsevnen være beskrevet

4) arbejdsevnen være reduceret til det ubetydelige eller næsten ubetydelige


Ad pkt. 1: Det væsentlige her er formodentlig, at der ikke er en statistisk chance af en vis størrelse for at sygdommen bedres.

Ad pkt 2: Her er tale om anerkendte og relevante behandlinger

Ad pkt 3: Det er lægen der skal beskrive funktionsevnen

Ad pkt 4: Det er her arbejdsprøvningen kommer ind i billedet - med mindre den fra lægelig side frarådes (er kontraindiceret).”

Tag evt. afskrift af denne oversigt med til egen læge og tal med ham om lægefaglige diagnoser og konklusioner i din sag – om de ligger tæt på ovenstående vurderinger – så er du tæt på førtidspension (eller i hvert fald fleksjob).


Held og lykke med samtale med egen læge!


Og held og lykke med hjælp fra egen læge til at få belyst, du stadig er meget alvorligt syg - med behov for afklaring videre på sygedagpenge!

Sidst redigeret af Katharina; 10-11-2010 kl. 02:25.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat