Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2018, 11:58   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSØ Se meddelelser
Jge er pensionist fra før 2003 og min mand er kontanthjælpsmodtager med et loft på knap 15000 kr, da vi har et barn. Ingen 225-timers regel.
Vi er flytte og vi er beregnet til at kunne få knap 1900 kr i boligstøtte. Da min mand jo har et loft, er det det halve til mig - troede jeg. Vi flyttede ind 15. december og jeg har lige får ca. 450 kr. for en halv december og 900 kr for januar. Nu får jeg så et brev, hvor der står, jeg skal betale det hele tilbage, da de ikke havde beregnet hans loft med - jeg er forvirret! Jeg synes, brevet modsiger sig selv, da jeg jo kun har fået halvdelen.
Vil det sige, at man som pensionist og med et barn intet kan få grundet ens ægtefælles loft?
Sammen med brevet bør der være en klagevejledning, og du bør benytte dig af din ret til at klage over afgørelsen.

Når du klager, så skal den afleveres på kommunen, og så skal kommunen genvurdere deres afgørelse, og hvis de fastholder den, så sender de den videre til ankestyrelsen.

Husk, du har intet at miste ved at klage.


Da jeg flyttede for 5-6 år siden havde jeg selv beregnet (på borger.dk), at jeg kunne få 1.200 kr. pr. måned i boligstøtte, men iflg. kommunens beregning kunne jeg kun få 1.100 kr.
Jeg klagede over afgørelsen, kommunen genvurderede den, og jeg fik herefter 1.200 kr. pr. måned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat