Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2012, 11:32   #16
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chara Se meddelelser

c.l.e.o. - Jeg får i hvert fald ikke flere penge af ikke at gå i skole, så hvis det er sådan det skal tolkes, så er det i hvert fald lige ud løgn.
Hej Chara,
Sagsbehandleren tænker nok på at hvis du under normale forhold skulle tage en uddannelse, altså uden revalidering, så ville du kun få SU + evt. lån og den er meget mindre end kontanthjælp.

Selv står jeg i nogenlunde samme situation som dig, selvom jeg er meget ældre - sidst i 50'erne. jeg har været på kontanthjælp i 14 år. Før da havde jeg en god uddannelse og var på arbejdsmarkedet i 30 år.

Også jeg har hypermobilsyndrom der med tidens løb har udviklet sig til slidgigt i mange led. Dertil kommer et par andre ryglidelser m.m. Jeg får stærk medicin, og kan efterhånden dårligt røre mig for konstante smerter.

Efter at have kæmpet med systemet i mange år, og været udsat for utallige 'tåbeligheder', har jeg så søgt en FP §17 på det foreliggende grundlag fordi der ikke skete noget, og er nu også i den situation at skulle have opdateret en mere end 10 år gammel ressourceprofil.
Dengang den blev lavet var det sådan, at jeg selv udfyldte den, og så kom sb med kommentarer.
Jeg har nu fremsendt den fuldstændig ændrede ressourceprofil til sb og har også bedt om aktindsigt i den forbindelse. RP er totalt ændret fordi der er sket meget med mit helbred m.m. i de år.
Nu venter jeg så på at sb skal komme med sine kommentarer, som jeg så skal godkende før den kan færdiggøres til pensionsnævnet.
Det er i hvert fald det jeg håber vil ske. Man ved aldrig med det system. De kan finde på alt, så det gælder om at være godt rustet.

Jeg håber du kan bruge mit indlæg til noget.
Held og lykke!
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat