Se enkelt indlæg
Gammel 06-11-2011, 01:52   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Jeg er ekstremt pligopfyldende mht. mit job. Der er i forvejen en sygemeldt, som ikke kommer mere i år. Normalt er der ikke nogen til at overtage mit job, når jeg ikke er der, der skal tages en medarbejder ud fra andet sted. Ved godt jeg ikke skal tænke på den måde, men det er svært, når jeg altid har haft det sådan med job. Det er en radikal ændring for mig at lave om på det, men jeg ER blevet bedre til at sige nej.
Jeg undskylder meget, men her må jeg altså komme med et surt opstød.
Vil det sige, at hensynet til din arbejdsgiver kommer før dit eget helbred, og din familie?

Jeg har det altså så'n lidt underligt med mennesker, der ser sig selv som værende uundværlige.
Den eneste her i verden, som jeg ser som værende uundværlig er et barns mor.
Det kan give et barn frygtelige ar på sjælen at miste sin mor.
Dette gælder i nogle tilfælde også m.h.t. barnets far.

Pophår, er du klar over hvor mange arbejdsløse der er i Danmark?

M.h.t. din situation fremover, i tilfælde af, at du sygemelder dig, så er du sikret ledighedsydelse (jeg har indtryk af, at du har været i fleksjob i over 9 mdr.), og den kan de ikke tage fra dig medmindre du nægter at deltage i kommunens "påfund".

Og som jeg ser din helbredsmæssige situation, så burde du ikke have problemer med, at få en spec.lægeerklæring der beskriver din lidelse som værende stationær (når først du har takket nej til op), og behandlingsmulighederne må være udtømte for længe siden (når først op er udelukket som en mulighed).

Det er meget muligt du ikke kommer udenom en arb.prøvning, men til gengæld tror jeg ikke, at du vil blive udsat for den kassetænkning, som borgere på kontanthjælp ofte bliver udsat for, fordi det er billigere for kommunen at beholde dem på kh end at tilkende fp.

Men uanset hvad du kan risikere, at blive udsat for i det sociale system, så vil jeg da stadig mene, at dit helbred burde være dig kært nok til, at det var det værd.
Set ud fra min egen erfaring, med en reel ryglidelse i lænden, så kan jeg forestille mig, at dit helbredsmæssige situation ikke er helt i top, og du kan vel godt forestille dig, at det nemt kan blive værre med tiden, især sådan som du knokler på.

Husk, at det kan godt være man føler sig gammel som 50-årig, med helbredsproblemer, men du kan altså nemt risikere, at skulle leve i mange år endnu, måske 30, og forestil dig så, at de 30 år skal være behæftet med flere smerter end dem du allerede har.

Pophår, der er kun én til at passe på dig.


Ps. Prøv at lade din kone læse tråden her.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat