Se enkelt indlæg
Gammel 21-04-2008, 20:15   #10
tbbe´s kæreste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
tbbe´s kæreste er ny på vejen
Hej alle, jeg er jo så næsten ny her.

Tak for jeres input indtil videre. Tænkte jeg ligeså godt selv kunne oprette mig, så det gjorde jeg.

En foreslog jeg lagde ind her hvad jeg har skrevet i anken indtil nu, advarer lige om det er lidt langt


Jeg vil hermed anke afgørelsen omkring afslag på min ansøgning på førtidspension.

Jeg vil starte med at sige jeg aner ikke hvad skal skrive i sådan en anke, så jeg skriver hvad der falder mig ind.

Jeg vil starte med at klage over at jeg ikke blev informeret ordentligt omkring møde med pensionsnævnet, jeg mødte op med bisidder/samlever og anede intet om hvad det gik ud på, da jeg slet ikke var informeret om det. Jeg må sige jeg synes det var en underlig omgang med mudderkastning mod mig, og som sagt var jeg meget uforberedt. Efter mødet har jeg læst flere steder at sådan et møde egentlig er til for at jeg kunne tilføje noget til sagen hvis jeg havde lyst og det ikke var tillladt at diskutere sagen som sådan. §20 stk. 3 Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen. Og det var ihvertfald ikke tilfældet her, jeg skulle sådan sidde og forsvare mig selv , mit helbred og mit liv hele mødet igennem. Omkring hvorfor jeg ikke havde gjort dit og dat.

Angående afgørelsen. Jeg kan se det er klartgjort behandlingsmulighederne er udtømte. Jeg kan så ikke forstå hvordan man kan mene jeg ikke har udtømt arbejdsmulighederne
Jeg har , dog for mange år siden, været i aktivering 20 timer om ugen, i 2 forskellige forløb. Begge gik galt pga. dårlig ryg. Det ene gik så galt at jeg efter 3 uger måtte til et 1/2 års fysioterapi bagefter. Jeg har så efterfølgende været på Trollesbro i et 1/2 år, det var i 1998, hvor jeg blev ARBEJDSPRØVET på samtlige værksteder der er. Rapporten bagefter gik på jeg muligvis havde mulighed på meget nedsat tid og med skånehensyn. Pga. jeg var ung kunne de ikke anbefale pension, hvilket er alders diskrimination. Jeg startede med 28 timer, kom på nedsat tid da jeg ikke kunne klare de 28 timer. Og havde mange sygedage. Efter dette skulle jeg starte i et EU projekt kaldet Stafetten og der måtte jeg sygemeldes efter en dag, da de fysiske rammer bare ikke var til stede.
Så har jeg været til psykologisk udredning ved Ole R. som nåede frem til jeg bogligt ikke kunne tage en uddannelse. Jeg kunne MÅSKE klare få timer med store skånehensyn og at jeg forøvrigt var meget samarbejdsvillig og realistisk om min egen situation.
Jeg har gennem årerne kun fået det værre og værre bla. et brækket haleben som gør ondt som bare pokker. Jeg døjer stadig med ryg , bækkenløsning osv.
Derfor kan jeg ikke se hvordan man kan se bort fra det jeg har afprøvet, dengang kunne jeg ikke følge med fysisk og eftersom jeg har fået det værre er min arbejdsevne jo ikke blevet bedre men værre.
Fleksjob indebærer man kan arbejde på fuldtid med skånehensyn eller på nedsat tid men på fuld kraft og jeg kan ikke se jeg kan nogen af delene, heller ikke ud fra afgørelser forskellige steder fra, som jo netop peger på jeg måske kan på meget nedsat tid med skånehensyn, og det eksisterer ikke så vidt jeg er orienteret. Derfor mener jeg så mine arbejdsmuligheder må være det der kan kaldes udtømte. Hvilket min ressorceprofil egentlig også påpeger. Den indeholder intet om relevante muligheder for at komme på arbejdsmarkedet, ej heller i fleksjob. Den peger ikke på specifikke funktioner/job jeg burde kunne varetage. Tværtimod.

Hvorfor jeg da også vil slutte med at tilføje at de jobkonsulenter jeg har talt med har ikke “rigtigt troet på at fleksjob kunne lade sig gøre”. Og at jeg har talt med 2 forskellige beskæftigelseskonsulenter der har ment jeg skulle søge pension.
Og helt slutteligt vil jeg tilføje det ikke er tilladt at diskriminere pga. alder og det er jeg blevet i mange år og bliver det stadig.


Håber meget nogen har holdt ud Og evt. har noget input eller ideer.
tbbe´s kæreste er ikke logget ind   Besvar med citat