Se enkelt indlæg
Gammel 16-09-2009, 11:10   #8
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Åh Fjolle, hvor jeg føler med dig (også dig Enteneller)

Det er så typisk at få den smidt i hovedet med, at man virker handlekraftig og ressourcestærk!

Jeg kæmper selv med bl.a. generaliseret angst og depressioner, og jeg handler altså forskelligt om det er min depression eller angst der styrer mig. Jeg handler fx meget overilet og nærmest panikagtigt når min angst styrer mig og det tolker ALLE i systemet som jeg er handlekraftig og ressourcestærk. Og når man så ovenikøbet er velformuleret i både skrift og tale, jamen altså... så kan man jo bare en heeeel masse At jeg handler panikagtigt når jeg er angst er et udtryk for at jeg har brug for kontrol... altså sygelig kontrol. Det ser de bare ikke.

Jeg kan godt forstå jeres frustrationer, jeg føler selv at "systemet" ikke rigtig forstår hvad det vil sige at leve med generaliseret angst og/eller depressioner. Man er jo for hulan ikke angst/depressiv 24-7, men man er heller ikke "rask nok" til at kunne fungere med de krav der stilles ude i verden. Jeg ved ikke hvad det gør ved jer, men jeg føler mig altså forkert fordi jeg ikke føler jeg bliver forstået.

Nu kan jeg ikke se hvor i landet hverken dig Fjolle eller dig Enteneller kommer fra, men jeg kan sige fra min egen andedam (Odense) er det saftsuseme svært at bare blive taget alvorligt når man lider af angst og/eller depression!

Men jeg kan desværre heller ikke se hvad der kan gøres for at ændre tingene, andet end at kæfte op (når man kan selvfølgelig) og holde på at blive taget seriøst. Men det er svært når systemet kører en længere ned under gulvbrædderne... og det gør det sværere at komme op når man lider af stress, depressioner, angst osv.

Ved ikke om I kan bruge mine ord til noget, jeg vil bare sige, at jeg forstår jer og forstår jeres kamp.



Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat