Se enkelt indlæg
Gammel 16-06-2008, 11:37   #4
lenedamdotdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
lenedamdotdk er ny på vejen
Min sag er otte-ni år gammel, og jeg har forlængst givet op. Dengang, jeg stadig kæmpede, talte jeg med utallige socialrådgivere. Hende i Scleroseforeningen, hende i min fagforening, ham hos a-kassen, min svigerinde, min veninde, Hanne Reintoft, en privat praktiserende socialrådgiver, ja, jeg har endda haft en advokat til at se på sagen. Alle har uden undtagelse meldt pas. Så det er bestemt ikke altid, at scleroseforeningen hjælper.

Det sorte hul er ganske rigtigt kassetænkning - os, der ryger derned, koster ikke samfundet en eneste øre, mens vi fortsat betaler fuld pris i de sammenhænge, hvor førtidspensionister får rabat. Vi optræder heller ikke i nogen ubehagelige statistikker - faktisk eksisterer vi slet ikke i den henseende. Selv om jeg ingen indtægter har, betaler jeg endda skat: Eftersom jeg er medejer af et hus, skal jeg betale ejendomsværdiskat.

Alle, jeg har talt med gennem årene, tror ikke på, at det kan være rigtigt, at man kan blive syg og derefter blive smidt helt udenfor systemet. Men det kan man altså sagtens - vi er rigtig mange, der oplever det. Jeg vil bare gerne i kontakt med så mange andre som muligt

vh Lene Dam
lenedamdotdk er ikke logget ind   Besvar med citat