Se enkelt indlæg
Gammel 18-09-2012, 22:19   #26
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Først .. !
Mange tusind tak til GentleGiant for at give tip om hvordan man citerer andre


[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Meget rodet indlæg og svært at finde ud af hvem der siger hvad....men...

Mange tak Hr. Webmaster. Det er da til at forstå - og er taget til efterretning.

- Jeg vil dog lige pointere, at det IKKE er mig der har klipset mit svar til Gizmo sammen med mit svar til Helene ...

På den måde skal det jo give rodede indlæg, som jeg ikke selv er herre over - uanset hvor meget jeg gør mig umage for at gøre mine indlæg så forståelige som muligt.

Desuden fortsatte jeg blot med Helene´s udmærkede forslag med, at HUN skrev (- og jeg citerede hende) med blåt


Citat:
Denne forstår jeg ikke....

Sygedagpengemodtagere modtager ikke kontanthjælp....
Det gør jeg heller ikke - hvor har du set det?


Citat:
Hvis der så menes at de kan få ledighedsydelse....når de ikke kan få sygedagpenge længere....så er det jo langt fra sikkert...da de jo først skal bevilges at komme i et ressourceforløb...
Ikke ledighedsydelse, men ressourceforløbsydelse ..

Citat:
Det er langt fra sikkert alle kommer i disse forløb....specielt også fordi de koster en masse penge....og kommunerne får ikke dækket alle pengene....medmindre de holder antallet af folk der skal på disse forløb...nede....

Men ellers rigtigt...at dem der kommer i disse forløb...de vil have en indtægt...
Da fleksjobordningen blev indført i 1998, var der også kun ganske få der troede på idéen. Jeg husker tydeligt alle de negative indlæg i aviser, på nettet - og alle de spørgsmål som blev stillet til Folketingets Socialudvalg, i Folketinget og til Ministeren.
Ganske få troede på det ville blive til virkelighed ..

I dag er fleksjobordningen en succes som er eksploderet. Så meget endda, at de nu er nødt til at skære i tillæg + må sætte maxbeløb på indtjening.

Det nye ressourceforløbs-tiltag får samme omgang. De negative nægter at tro på det bliver en succes. De vælger at fantasere om spøgelser, hvilke de med al magt vil overbevise uerfarne og let påvirkelige medmennesker om.

- Ja, ligesom i 1997 - 1998. Der er såmænd ikke den store forskel

[QUOTE=helenekr;241706]Lige præcis popiae!!

Citat:
Jeg indsætter det også lige for at få bremset det vrøvl med, at (syge)dagpengenodtagere ''bare'' kan ryge på et ressourceforløb.....forøvrigt skal de også være under 40.



Så har du også overset følgende:

"Personer over 40 år skal tilbydes et ressourceforløb, inden der kan tages stilling til en eventuel førtidspension."

+

"Som en del af aftalen foreslås det, at personer under 40 år som udgangspunkt ikke skal have tilkendt førtidspension, men i stedet skal gennem individuelt tilrettelagte ressourceforløb. Tilsvarende foreslås det, at personer over 40 år som udgangspunkt ikke tilkendes førtidspension før de har været gennem et ressourceforløb. Det foreslås samtidig, at muligheden for at arbejde under ressourceforløb skal være bedre end på kontanthjælp."

+

Det forventes, at der i 2020 vil være ca. 28.500 fuldtidsdeltagere i ressourceforløb under 40 år og 9.500, der er over 40 år. Fuldt indfaset forventes det, at der er 34.000 fuldtidsdeltagere under 40 år og 9.500 over 40 år.

+

3.1.2.2 Ressourceforløb for de over 40-årige

Personer over 40 år skal som udgangspunkt have et ressourceforløb, inden de kan få tilkendt førtidspension, dog ikke i de tilfælde hvor kommunen efter en samlet faglig vurdering kan dokumentere, at det er åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle personens arbejdsevne gennem et ressourceforløb.

Forslaget vil medføre merudgifter til ressourceforløbsydelse samt udgifter til aktive tilbud, mentor og samtaler under forløbet, jf. tabel 4.

Forslaget vil umiddelbart medføre en besparelse på udgifterne til førtidspension som følge af, at personer på disse ydelser i stedet overgår til ressourceforløb. Når deltagerne ophører i ressourceforløb, er det forudsat, at de efterfølgende overgår til kontanthjælp, førtids pension, ordinær beskæftigelse eller fleksjob. Overgangen til kontanthjælp, førtidspension og fleksjob medfører udgifter til forsørgelse m.v.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat