Se enkelt indlæg
Gammel 29-03-2015, 00:46   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tillykke, med retten til at være syg.

Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg blev som nævnt sygemeldt for omkring 2 år siden, og sagde som noget af det første til sagsbehandleren, at jeg ikke orkede mere og at jeg ikke kunne se anden udvej end en førtidspension. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at vejen til førtidspension ikke var så nem som for bare nogle år siden, og at jeg skulle 'indordne' mig under systemet, hvis mit mål skulle blive til virkelighed. Eksempelvis at være positiv og sige ja til diverse tilbud selvom jeg dybest set syntes, at de var meningsløse og spild af penge. Men hvad gør man ikke for at glæde sagsbehandleren som så fik noget med til sit bagland

Jeg har udover den indledende del også brugt en del ressourcer på at få oplyst min sag. De kommunale forløb lærte mig dog en ting - at man skal være aktiv i sin sag, og det har jeg været sammen med en socialrådgiver som blev stillet til rådighed af mit forsikringsselskab. Jeg har ihærdigt forsøgt at lukke alle huller i min sag, og det i en sådan grad at en speciallæge i journalen skrev, at jeg var lidt ude af balance. Jeg ønskede bare at få svar på mine helbredsmæssige spørgsmål...
Gennem de år jeg har fulgt med på K10, først passivt, men senere aktivt, synes jeg der har været en rød tråd, at først i det øjeblik, borgeren begynder at deltage aktivt i sagsbehandlingen, så begynder der at ske noget.
Der er også det aspekt i det, at når først man ved/forstår hvorfor man skal igennem det ene og det andet, så føles det ikke lige så uoverskueligt og formålsløst.

Så det kan kun anbefales, at man prøver at sætte sig ind i love og regler på området.
Det kan virke uoverskueligt for mange, men her på K10 er der direkte links til samtlige love o.l., og man kan jo starte med, at tjekke de love og §'er, som sagsbehandlerne henviser til i deres breve.
Og man kan jo altid spørge de andre her på K10.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat