Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2017, 13:40   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
En fleksjobbevilling er jo kun noget værd, hvis det er muligt at finde et job.

Jeg tænker på dem ( inklusiv mig selv) som kan arbejde meget få timer ugentligt.

Ifølge min kontaktperson på Kommunen findes der mange, som er ansat i få timer.

Jeg kender personligt kun 1 udover mig selv.
Jeg kender en som er bevilget fleksjob på meget få timer som fik at vide af et vikarbureau at de ikke er interesseret i personer med så lille arbejdsevne fordi det er for dyrt administrativt.

Samme fleksjobber har også fået at vide fra arbejdsgivere at selve lønadministrationen er lige så dyr for en medarbejder med få timer som for en medarbejder med mange timer og arbejdsgiverne desuden foretrækker at have personer som kan tage ekstra timer i tilfælde af at de pludselig har behov for ekstra personale ved eksempelvis sygdom.

Jeg gætter at risikoen for at fleksjobberen bliver syg også afskrækker en smule.

Derfor tror jeg at de steder som tager en fleksjobber med en meget lille arbejdsevne enten er en arbejdsgiver der tager et socialt medansvar af politisk overbevisning eller er en arbejdsgiver som af en eller anden grund har fordel ud af arrangementet, eksempelvis en lille virksomhed som har brug for en person med en bestemt evne i få timer og ikke vil have glæde af medarbejderen i 37 timer om ugen fordi behovet ikke er der.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat