Se enkelt indlæg
Gammel 08-05-2009, 11:19   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også ADHD TRÆK! Og har derfor ikke hele diagnosen ADHD, men hvor om alting er, så giver det problemer i form af rasløshed, jeg kan ikke færdiggøre nogen ting, får en masse ideer der sjældent bliver fuldført osv osv....min psykiater siger at han ikke kan stille diagnosen fordi der mangler ting som, koncentrationsbesvær for at diagnosen kan stilles.

Selvom jeg ikke har diagnosen, så har lægekonsulenten alligevel valgt at nævne det i hans konklusion. Ligesom han har sammenfattet flere af mine diagnoser og skrevet, at jeg har det han i gamle dage ville have kaldt en grænsepsykose.....og mine rygproblemer skriver han skyldes stressrelaterede muskelsmerter. Alt sammen til MIN fordel. Dejligt at blive forstået.

Der må ligesom være noget der bringer førtidspensionen nærmere når man har ADHD eller ADHD-træk, sammen med andre diagnoser. Ellers ville han nok ikke have nævnt det og trukket det frem i konklusionen?! For min psykiater nævner det blot uden at gøre et større nummer ud af det.

Synes ofte de fleste med ADHD har angst i sværre eller lettere grad, men om det hænger sammen tør jeg ikke gisne om, eller om det skyldes tilfældigheder.....

Dog skal du lige skrive dig bag øret, at hvis prognosen er god og at ADHD'en kan behandles, så er der ikke megen håb for førtidspension (hvilket jo kan være positivt).

For at få førtidspensionen igennem, så skal behandlingsmulighederne være umulige og helt udtømte, og det skal dokumenteres at man har prøvet ALT lige fra psykolog til medicin over et godt stykke tid i et forsøg på at få diagnosen bragt ned, så der ikke er nogen hindring for at man kan leve nogenlunde normalt evt med et job hvor der er skånebehov.

Men sammen med andre diagnoser - hoveddiagnoser, så begynder man at nærme sig.

Din psykiater må ikke ytre sig og skrive at hun/han synes du skal have førtidspension, den slags ignorer kommunen kort og godt.

Når dine lægeerklæringer er på plads og du har haft din ressourceprofil til partshøring/godkendelse, så sender sagsbehandleren sagen til visitationsteamet.

I mellemtiden har lægekonsulenten nærlæst alle dine speciallægeerklæringer og kommer med kommentarer der får udfald for den videre behandling af sagen.

I visitationsteamet tager de stilling til om sagen kan overgå til pensionsnævnet eller om du får afslag....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat