Se enkelt indlæg
Gammel 18-08-2009, 11:39   #6
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Så kom der lidt nyt i sagen.

1: Min sagsbehandler er ved at finde tid, så vi kan få lavet den RP der 'sjovt nok' ikke var lavet før fleksjobbets indgåelse.

2: Der er ved at blive udregnet størrelsen af det pensions-bidrag jeg har til gode. Dette bliver så overført til min personlige Kapital Pensions ordning.

3: Der er ved at blive udregnet hvad jeg har til gode omkring løn, hvorefter jeg vil få det udbetalt.

4: Jeg har samtidig snakket med min fagforening, og nej lønnen stiger ikke automatisk hvis områdets mindsteløn stiger.
Der tages udgangspunkt i mindstelønnen når man bliver ansat, her efter kommer det an på hvad man selv kan forhandle sig frem til af lønstigning.
MEN: når mindstelønnen stiger i overenskomsten, så stiger beløbet som arbejdsgivers refusion beregnes af.
Det vil sige: mindsteløn i overenskomst stiger f.eks. 3.000,-/md, så stiger refusionen til arbejdsgiver ved en 2/3 ordning med 2.000,-/md
Det betyder ikke automatisk at fleksjobberen stiger 3.000,-/md med mindre han/hun får forhandlet sig frem til den stigning.


Samtidig har jeg været til en generel helbreds undersøgelse, i forbindelse med jeg ansøger om hjælp til invalidebil, for at kunne fastholde mit arbejde.
(tror sagen hjælper lidt, at jeg har døgn-tilkaldevagt pga. arbejdets slags)

Sidst redigeret af steine; 18-08-2009 kl. 12:09.
steine er ikke logget ind   Besvar med citat