Se enkelt indlæg
Gammel 15-04-2009, 15:39   #23
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
så fik jeg svar fra borgmesteren....

eller hvis man kan kalde det et svar...det er da i hvertfald en tilbagemelding

først hvad jeg skrev og dernæst hvad borgmesteren skrev.

Til Borgmester Jan Boye

Jeg skriver til dig fordi jeg mener at du i din egenskab som borgmester i Odense kommune, vil være den der bedst kan tackle denne uheldige sag.

Jeg har i en verserende sag, jeg har kørende i Odense Kommune bedt om aktindsigt og har i denne forbindelse modtaget en papkasse med alt materiale i min sag uden undtagelse.

Jeg har netop overstået et par dage med at bringe lidt orden i dokumenterne, da meget af det var en stor rodet stak papir.

Ved gennemgangen fandt jeg to dokumenter, - det ene vedrører overhovedet ikke mig, men en anden af kommunens borgere. Det andet dokument er en intern liste hvor jeg selv figurerer sammen med 7 andre af kommunens borgere. Det sårbare ved begge dokumenter er at alle nævnes ved navn, adresse, civilstand og cpr.nr.

Det ene dokument er fra 1998 og det andet fra 2008, så der altså tale om både en ny og en gammel fadæse.

Jeg vil gerne sende papirerne tilbage hvor de hører hjemme, men jeg kan være i tvivl om hvor det er og om de i så fald bliver forvaltet hensigtsmæssigt denne gang.

Jeg vil ligeledes gerne udtrykke en bekymring for den lemfældige omgang med sagsakter, som nu betyder at jeg er i besiddelse af to dokumenter som rettelig bør være et andet sted.

Jeg stiller mig desuden undrende overfor at de ikke blev opdaget og sorteret fra under kopieringen af sagsakterne.

Jeg ser gerne at der bliver redegjort for, hvordan disse papirer med 10 års mellemrum havner i min sagsmappe, samt at der redegøres for at det ikke sker igen.

Når jeg har andres personfølsomme oplysninger liggende i min sag, skal jeg så være bekymret for om andre også har personfølsomme oplysninger liggende om mig i deres sag?

Kan borgmesteren garantere mig at det ikke er tilfældet? Hvis ikke, kan borgmesteren så redegøre hvorfor dette ikke er tilfældet?

Da denne læk af personfølsomme oplysninger er et brud på persondataloven har jeg set mig nødsaget til at informere de involverede personer som figurerer i dokumenterne. Disse personer kan så selv vælge om de vil forfølge sagen yderligere igennem de klage muligheder de har.

Da det ene dokument er 10 år gammelt har det ikke været muligt at finde frem til alle på listen via krak og de gule sider. Jeg forventer at borgmesteren vil gøre brug af de muligheder han har for at finde frem til alle. Jeg forventer i den forbindelse at der redegøres for hvem der er kontaktet og at de bliver informeret om sagens omfang.

Jeg forventer desuden at denne skrivelse vil afstedkomme en revision af den måde personfølsomme oplysninger håndteres på i Odense Kommune, så jeg som borger ikke fremover skal være bekymret for hvem der ved noget om mig de ikke skal vide.

Jeg afventer at høre fra borgmesteren, hvordan jeg skal skille mig af med de to dokumenter jeg er i besiddelse af.

Jeg har sendt denne mail via sikker e-post, da jeg via Odense Kommunes hjemmeside kunne læse at denne mailform ligestilles med alm. Brevpost.

Denne mail vil ligeledes blive vedlagt det brev som jeg sender til de involverede personer som jeg har kunne finde frem til.

Idet jeg håber på snarlig tilbagemelding på min forespørgelse ønskes du en fortsat god dag

Venligst

Heidi


Kære Heidi

Du har i mails til mig orienteret mig om en aktindsigt i din egen sag, der desværre har medført, at du også har fået tilsendt oplysninger om andre borgere.

Jeg har udbedt mig en redegørelse fra den ansvarlige forvaltning, der oplyser, at der uheldigvis er sket et brud på den almindelig kendte og anvendte procedure, og forvaltningen vil tage skridt til en skærpelse af håndteringen af disse sager, så problemet ikke gentages.

Jeg skal naturligvis beklage den ulempe, som sagen måtte have forvoldt og har bedt forvaltningen om at tage kontakt til dig, så de nævnte oplysninger og dokumenter kan afhentes eller på anden vis returneres til forvaltningen

Venlig hilsen

Jan Boye
Borgmester

Jeg kan kun opfordre til at hvis der er andre odense borgere der har oplevet lignende at de mailer til borgmesteren, for han forstår da at svare på en henvendelse
__________________
Igår er historie, i morgen er et mysterium, i dag er en gave! (ukendt)
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat