Se enkelt indlæg
Gammel 08-03-2018, 18:12   #1
MIMIX
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2018
Indlæg: 24
Styrke: 7
MIMIX er ny på vejen
Post Teknisk forlængelse af sygedagpenge, kontra jobafklaring.

Hej - Jeg er ny herinde, og ved ikke om jeg er i det rigtige forum - men jeg prøver.
Jeg har været sygemeldt siden 22/8 2017 pga. diskusprolaps i lænden (har været til MR scanning, som bekræfter).
Min jobkonsulent vil nu stoppe mine sygedagpenge da de 22 uger nu er overskredet, men har dog givet mig en teknisk forlængelse, da hun vil indhente LÆ 265 fra min læge, da der vurderes at sagen skal undersøges nærmere.
Jeg har været til genoptræning i sygehus regi, som nu også er afsluttet - men dog vurderes det at jeg skal fortsætte i kommunalt regi.

Jeg og Reumatologisk afd. mener ikke at min behandling er afsluttet endnu, men samtidig vil kommunen træffe afgørelse om forlængelse eller overgang til jobafklaring - NU NÅEDE JEG ENDELIG TIL MIT SPØRGSMÅL

Kan de stoppe mine sygedagpenge, når jeg stadig er i behandling ?

Hvis det ender med jobafklaringsforløb, kan jeg så forsat få sygedagpengesats ?

Jeg er meget forvirret over at være kommet i dette system, føler det er meget opslidende - kan næsten ikke finde ud at få formuleret alle de ting som rumsterer i hovedet om natten - men grundlæggende handler det vist om min bekymring for mit forløb og eksistensgrundlag.

Håber min mail er til at forstå, og at få nogle svar og input.

Jeg er gift og over 50 år.

De bedste hilsner herfra.
MIMIX er ikke logget ind   Besvar med citat