Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2007, 22:39   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hjælp de unge psykisk syge

Skriv under for ændring af lovforeslag i Folketinget om højere kontanthjælp til psykisk syge unge!

Mange psykisk syge unge under 25 år på kontanthjælp har det så hårdt økonomisk, at de presses endnu mere end de er i forvejen og derfor bliver mere syge, eller ikke har råd til den nødvendige medicin, m.m. Medicin løber nemt op i flere tusinde kroner per måned og de unge presses derfor til, at leve meget usselt og uværdigt, uden mulighed for at få det bedre. Kontanthjælpen for unge under 25 år pt. for hjemmeboende 2.668 kr. om måneden og som udeboende 5.527 kr. Dkr. per måned før skat - ikke meget som syg på dyr medicin. Er man på starthjælp er det endnu mindre - nemlig som hjemmeboende 2278 kr. om måneden og som udeboende 4583 kr. om måned


Derfor har Folketinget fremsat et lovforslag, om at hæve kontanthjælpssatsen for psykisk syge unge under 25 år til voksensatsen.

Imidlertid har de folkevalgte på tinget tænkt sig, at loven KUN skal dække dem der er diagnosticeret, med skizofreni - hvilket er dybt urimeligt, da andre unge med for eksempel personlighedsforstyrrelser, som Borderline, depression, DAMP, ADHD, autisme, manio-depressivitet, belastningspsykose eller anden lidelse IKKE er omfattet af lovforslaget. Skriv derfor under på, at loven BØR DÆKKE ALLE PSYKISK SYGE UNGE UNDER 25 ÅR og IKKE KUN DE SKIZOFRENE.


http://www.psykisksundeunge.skrivunder.dk/index.php

Ps..
Når man skal skrive under, så er der nogle kasser jeg kunne ikke skrive noget inde i dem. men ved at trykke løs fandt jeg ud af at jeg kunne skrive på de streger der nærmest var imellm dem, så prøv jer frem
  Besvar med citat