Emner: Svarfrister
Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2015, 21:02   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det eneste jeg har kunne finde om dette med kontrol af sager er her https://www.retsinformation.dk/forms...d=163342#Kap3a

Der er nogle forhold hvor de godt kan indhente ting uden borgerens samtykke og andre hvor de ikke kan...

Gælder det førtidspension ja så ser det ud til at kommunalbestyrelsen godt kan indhente oplysninger fra pengeinstitutter...

Citat:
Stk. 3. Kommunalbestyrelsen kan uden samtykke fra borgeren forlange at få nødvendige oplysninger om økonomiske forhold fra pengeinstitutter og arbejdsgivere til brug for stikprøvekontrol i sager efter lov om social pension og lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v. med henblik på at kontrollere pensionistens indkomst- og formueforhold. Oplysningerne kan sammenstilles med øvrige oplysninger om økonomiske forhold, som kommunen er i besiddelse af med henblik på kontrol af, om der er sket misbrug i forbindelse med udbetaling af social pension.
Om så det samme gælder for udbetaling dk tja det ved jeg ikke men umiddelbart vil jeg tro at samme regler gælder for dem...

Måske andre ved bedre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat