Se enkelt indlæg
Gammel 23-02-2006, 00:53   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jo kommuner skal overholde loven

Citat:
PiaB skrev:
Hej med jer!!
Jeg ved det er et stykke tid siden, at denne tråd har været på banen, men læser den først nu, og synes jeg har lyst til at komme med et par ord.
Der er altid plads til at tage nogle ældre emner op, og få dem opfrisket


Citat:
Først og fremmest er jobkonsulenter i dag af blandet uddannelsesbaggrund - nogen baggrunde er selvfølgelig bedre end andre - men deres job er, at hjælpe flekser ud i job. Grunden til, at der bliver presset på engang imellem er, at man har fundet ud af, at der er rent faktisk nogle flekser der kan mere end de selv tror de kan - på trods af arbejdsprøvninger!!
ulempen ved dette er selvfølgelig, at det gør udover dem, som virkelig ikke kan mere end det de er blevet vurderet til - i bund og grund tror jeg ikke det handler om, at jobkonsulenterne ikke tror på folk, men blot prøver at gøre en indsats - jeg ved godt, at det kan lyde tåbeligt i nogles ører, men ikke desto mindre, tror jeg det er sådan det hænger sammen - nogen gange ihvertfald.
Jeg tror bestemt at du har ret i det du skriver, og jeg tror heller ikke at nogen jobkonsulenter bevidst er onde eller umenskelige.

Dog mener jeg helt bestemt at der er nogle ret inkompentente i kategorien, om det så er fordi de har valgt et forkeret erhverv skal jeg lade være usagt.

Der er groteske sager hvor folk med feks gigt i skulder og arme bliver sendt ud og vaske gulve

Og det er jo lidt svært at presse en gigt væk :|

Men når det er sagt, så er vi jo altså også fleksere der ikke er ret dygtige til at sige fra selv....

Mig selv feks he he... Jeg siger ja til at kravle rundt og vaske en båd, uden at fortælle at jeg har noget med min balancenerve

Så mon ikke både jobkonsulenter og fleksere skulle blive bedre til at kommunikere

Citat:
Endvidere skal man aldrig være bange for at klage til kommunen eller ikke tro at det nytter noget - for såfremt kommunen fastholder sin afgørelse skal klagen videresendes til den sociale ankestyrelse som virkelig er en uafhængig instans - selv os som sagsbehandlere er meget interesseret i, hvad ankestyrelsen mener om vores afgørelser - og vi forsøger så vidt muligt at indrette os efter dem!!
Enig enig, mange flere mennesker skulle blive bedre til at klage over deres sag hvis de føler sig uretfærdig behandlet, det kan aldrig skade at få nogle friske øjne til at se på tingene, og tro det eller ej, det sker jo at det er klageren der får medhold B)B)

Det er såmænd oplevet at man ved at sende klagen (som jo først skal fremsendes til kommunen) er kommet ud for at afgørelsen er lavet om, allerde i kommunalt regi

Citat:
Til sidst vil jeg godt sige - selv om jeg godt er klar over, at i måske ikke kan bruge det til så meget - men de sidste 2 år som sagsbehandler kan jeg sige, at vi er voldsomt presset - jeg har sager som bliver "syltet", jeg har sager hvor ansøgere er voldsomt utilfredse med min sagsbehandling, men det handler ikke om, at vi som sagsbehandlere ikke tror på jer, eller ikke vil gøre hvad der er det rigtige, men det er svært at holde styr på alle paragraffer, specielt når man er underbemandet, hvilket desværre er realiteterne i kommunerne i dag

Det jeg nok prøver at sige er, at der sidder nogle der er udbrændte, dem vil der altid være, og det går udover borgerne, men det er ikke dem der er størsteparten af sagsbehandler bestanden (gudskelov) - de fleste af os, vil virkelig gerne gøre vores arbejde, men det er rigtig svært når vi ikke får ressourcerne til at udføre det arbejde vi rigtig gerne vil.

Så husk - det er ikke personligt, men frustration der uden tvivl går udover borgere som jer der virkelig har brug for hjælp.

Kh Pia
Hmmm ja det har du unægtelig nok ret i, men hvad jeg tit har tænkt (og som du så måske kan opklare for mig) er...

Hvordan kan det være at vi høre så lidt til de sagsbehandlere der får færre og færre ressourcer og som føler sig presset til at sige job op, fordi de ikke kan magte erhvervet og måden de er nød til at behandle borger på ?

Når jeg tænker på alle andre service erhverv (læger sygeplejesker, hjemmehjælpere osv ) som også vitterligt er spændt så hårdt for at de ender med at blive syge, at svigte borgere og hvad der ellers kan overgå dem..

Dem høre man en del mere til når det brænder på for dem, de råber op de demonstrere , de strejker osv ...

Hvordan kan det være at sagsbehandlere ikke gør det, jeg ved godt at vi har hørt lidt mere til dem på det sidste end hvad vi plejer, men når man tænker på hvordan de må have det (hvis de ikke er helt udbrændte og ligeglade) så burde man da høre meget mere fra sagsbehandlerne af..

Jeg tror såmænd ikke at nogen af os der er i systemet ikke ville have sympati og endda kunne bakke op om sagsbehandlerne hvis de fik nok, og lavde en strejke eller demonstration.. Lad os høre lidt mere fra jer af...

Jeg personligt tror ikke på at nogen jobkonsulenter eller sagsbehandlere har valgt deres erhverv for at "nakke" dem der er i systemet , og faktisk har jeg lidt ondt af dem...

Min egen søn overvejde at læse til socialrådgiver, det fraråde jeg ham, for det tror jeg slet ikke han ville have psyke til .. der skal en stærk psyke til at lave det i laver, det er jeg overbevist om...

Så ja i er presset og frustreret og det samme er vi der er i systemet, måske vi ville nå længere ved at bakke hinanden op, istedet for at se hinanden som fjender... blot fordi vi sidder på hver sin side at skrivebordet

Og lige til sidst...
Hatten af for dig Pia som har overskudet til det her samtidig med at du har dit job, og dit andet frivillige arbejde

Hilsen Hejdien
  Besvar med citat