Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2017, 11:07   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Medmindre en af personerne bor der med en CO adresse. Så behøver den person ikke have sit navn på postkassen
Helt korrekt.

Det handler om, at når et brev er adresseret til "Olga Rusmanova, Smørhulsvænget 13, 1144 Søndre Skovly", så kan man ikke være sikker på, at postbudet tænker, at når der bor en "Olfert Rusmanova" på adressen, så er der en vis sandsynlighed for, at der også kan bo en "Olga Rusmanova" og kommer brevet i postkassen.
Nej, når navnet ikke står på postkassen, så er der en vis risiko for, at brevet ryger retur til afsenderen.

Hvis der derimod på brevet står "til Olga Rusmanova, c/o Olfert Rusmanova", så er det Olfert Rusmanova's navn der skal stå på postkassen.

Taget i betragtning hvor mange breve der bliver fejl-leveret er det fuldstændig komisk.

Da jeg var barn var det kun min fars navn der stod på postkassen, men vi andre fik da også vores post.


Jeg blev obs på det for en del år siden, hvor min datter skulle holde fødselsdag for nogle af pigerne fra sin klasse, og jeg sendte invitationerne med posten.
Den ene invitation kom retur, så jeg ringede til postvæsenet og forklarede, at jeg var helt sikker på, at denne pige boede på adressen sammen med sin far. Så fik jeg den forklaring, at hvis pigens navn ikke står på postkassen, så bliver brevet ikke lagt i postkassen.

Jeg havde aldrig selv oplevet problemer med, at mine børn ikke fik post, til trods for, at det kun var mit navn der stod på postkassen, men jeg fik straks sat mine børns navne på postkassen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat