Se enkelt indlæg
Gammel 14-06-2009, 22:47   #27
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle k10.

Jeg har modtaget følgende brev fra Tårnby kommune:

Vedrørende din mail om påstået lovbrud.

Tårnby kommune orienterer om fristerne for sagsbehandling, jævnfør Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Til din orientering kan du gå ind på Tårnby Kommunes hjemmeside under "Handicappede", 3 pind, hvor der oplyses om generelle frister der er inden for børns- og voksenhandicapområdet.

Med hensyn til lov nr. 117 som blev vedtaget den 1.april 2009, kan jeg gøre dig opmærksom på. at vi naturligvis arbejder med denne lovændring. Til din orientering træder lovændringen i kraft 1.april 2010 og jeg er bekendt med at forvaltningen arbejder på at få implementeret lovændringen. ( her tales der om skærpelse af loven således at det fremover bliver umuligt at misfortolke bevidst, men loven bogstav gælder NU )

Jeg syntes vi skal stoppe denne form for dialog. Det drejer sig om at de handicappede får deres ansøgninger behandlet og at der træffes rigtige afgørelser.

Såfremt du har kendskab til nogle der ikke får behandlet deres sag i forvaltningen, vil jeg opfordre dig til, at henvise dem til at kontakte forvaltningens ledelse...........


Her kan læses Tårnbys frister: http://www.taarnby.dk/Pensionister/F...behandling.htm

Som siger een generel frist på 4 uger på alle forespørgelser, i strid med lovgivningen. Læs fortolkning af loven fra ministeriets Center for Jura og Politik tidliger i denne tråd.

Jeg kalder det stædighed eller dumstædig, måske manglende viden eller vilje.

Alle breve er tilsendt journalisterne.

Jeg har kun eet spørgsmål: er Tårnby kommunes offentliggjort sagsbehandlingsfrister lovlige eller ulovlige?

Med venlig hilsen

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat