Se enkelt indlæg
Gammel 28-08-2017, 15:57   #24
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg kan sige, at det kommunerne mener er rimeligt rådighedsbeløb for en enlig voksen, kan ligge på alt fra 1500 kr til 3500 kr. (Muligvis højere i nogen kommuner)

Du kan selvfølgelig være heldig, at de medregner sygeforsikring dk, muuuuligvis også a-kasse. Men hvis de f.eks. mener at rådighedsbeløb på 3000 kr er fint, og du kunne have afbetalt på den manglende husleje med 2x1500 kr, får du nok (i bedste fald) bevilliget det med tilbagebetalingspligt.

De skal selvfølgelig huske, at hvis de siger at du har 2000 kr om måneden over deres vejledende rådighedsbeløb, og at du kan bruge dem til at betale tandlæge.
Så kan de selvfølgelig ikke sige at du i samme måneder også skal bruge de samme 2000 kr til de boligudgifter du er bagud med.

Når du søger §81a, vil jeg anbefale at du får på skrift fra din udlejer, om du kan få en afbetalingsordning med udlejer.
Hvis udlejer siger nej, så må de ikke henvise til den mulighed.
Hvis udlejer siger "ja, med mindst 1500 kr om måneden", men kommunen vurderer at du kun har råd til at afbetale 1000 kr, så kan de ikke henvise til den mulighed.
Dvs så må du evt få afdragsordning med kommunen, hvis de mener du har råd til det.

Det er ikke for at være pessimistisk, jeg fortæller dig de her ting, for at du er forberedt på hvad der kan ske.
Så du ikke bliver skuffet, fordi du var overbevist om at de ville betale, og de så giver afslag.

Og ja, bankgælden ville du godt kunne stoppe med at betale af på, ved at henvise din bank til disse regler:
https://www.finanstilsynet.dk/da/Nyh...ociale-ydelser
De må gerne lade der løbe renter på. Men de må ikke plukke håret af en skaldet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat