Se enkelt indlæg
Gammel 02-04-2011, 17:08   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er mit indtryk, at den "løbende" bruges i forb. med f.eks. psykologbehandling eller medicin.

Eftersom din tandlæge lavet et pris-overslag, altså der fastsættes en pris, så vil jeg mene det hedder en "éngangs".

Jeg er meget spændt på, at høre om din ansøgning da jeg aldrig selv har søgt efter jeg er blevet tilkendt fp.

Da jeg søgte, mens jeg var på kh, da gik de ud fra, at man skulle have et rådighedsbeløb på ca. 4.000 kr. pr. måned (dette beløb varierer meget fra kommune til kommune) og eftersom jeg får ca. 2.500 mere udbetalt pr. måned, nu hvor jeg er på fp, så kan jeg jo forestille mig, at det kan blive svært, at få noget bevilget.
Ja, jeg har også hørt om de der 4000 kr som rådighedsbeløb for enlige på kontanthjælp, men aner ikke om det også gælder førtidspensionister med børn? Men det finder vi forhåbenlig snart ud af.

Den gang, altså for mange år siden, da jeg var på kontanthjælp fik jeg et tandlægekort. Jeg hørte aldrig om overslag eller regninger, jeg gik bare til tandlæge når jeg havde brug for det.....hvilket vil sige meget meget sjældent. Men jeg fik da engang en bideskinne til natten som kostede en formue, men det blev ordnet mellem kommune og tandlæge.
Reglerne har ændret sig drastisk siden!!

En god veninde, førtidspensionist efter de gamle regler, går bare til tandlægen. Kommunen dækker 85% af regningen, hvilket jo er FLOT!
Men det er åbenbart lidt mere tricky på de nye regler....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat