Se enkelt indlæg
Gammel 12-05-2017, 23:35   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kopierer lige mit indlæg fra tråden " Må man arbejde frivilligt?": http://www.k10.dk/showthread.php?t=33959&page=2

For mit eget vedkommende hjælper jeg min mor med at ordne hendes akvarie hver anden uge, da hun ikke længere kan klare det selv, og jeg ved, at hun er rigtig glad for sit akvarie, så jeg synes det ville være synd, om hun var nødt til, at skille sig af med det.

Min bror er handicappet efter et par blodpropper, og hver weekend besøger jeg ham og ser, om der er noget han skal have hjælp til. I starten havde jeg nogle måltider med til ham, men nu er han med i en madordning. En gang i mellem gør jeg lidt rent for ham, de ting som hjemmeplejen ikke gør, og så agerer jeg nærmest privat-sekretær for ham, da han er ramt på talen.

Jeg bor i en lejlighed, hvor os der bor i stue-etagen har en lillebitte have med hæk omkring, og jeg elsker at klippe hæk, så om sommeren hjælper jeg et par andre beboere med at klippe deres hæk.

Derudover har jeg nogle få gange syet reparationer for andre. F.eks. var en af min søns venner en dag gået i byen for at finde en skrædder, der kunne sy ny lynlås i hans dynejakke, men han havde ikke kunnet finde en. Tilfældigvis havde jeg en lynlås liggende der passede, så den opgave klarede jeg.

I "min" afdeling bor der en mand, som jeg har kendt i nogle år fra beboerdemokrati. For et par år siden havde jeg brug for at komme til dyrlæge med hunden på en lørdag, og d.v.s. udenbys, jeg ringede til manden og spurgte pænt om han kunne køre for mig, det ku' han, og til gengæld har jeg rettet nogle bukser til for ham.

Hvis du bor almennyttigt kan du gå ind i beboerdemokrati, det kan være en god måde, at lære andre i afdelingen at kende, især hvis du bor et sted hvor afdelingsbestyrelsen laver nogle arrangementer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat