Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2014, 10:29   #12
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Det handler jo om hvordan man vælger at prioritere.
For mig giver det tryghed at jeg ved der går lidt ind på bogen når jeg bliver gammel.

Skulle nogen være så uheldig at blive folkepensionist så er jeg da sikker på at de flest gerne dropper den ene biografbillet man må undvære om måneden, for at kunne have lidt ekstra til den tid.
for det er ikke mere man indbetaler til pensionen når man ser bort fra skatten.

Personligt løber jeg gerne risikoen for en kort udløbsperiode, jeg mangler næppe pengene i min grav, og tror ikke at jeg til den tid bekymrer mig om at være blevet snydt.
Til gengæld ville jeg ærgre mig over at blive en tandløs gammel kælling som hver gang jeg skulle have hevet endnu en tand ud, skulle krybe ned og spørge kommunen om lov, hvis der til den tid overhovedet kan bevilliges tilskud fra kommunen.
Alternativet kunne være som i gamle dage at man gik til smeden og fik ordnet det med tænder.... nej tak... jeg satser og undværer lidt nu, for at have en anelse sikkerhed hvis den tid kommer.

@Helene
Har du så heller ingen forsikringen, for det er jo det samme, den er total spild hvis man ikke har brug for den... det er jo det samme
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat