Se enkelt indlæg
Gammel 04-02-2011, 14:14   #7
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trine Se meddelelser
Jeg har netop modtaget kommunens meddelelse om førtidspension, hvor jeg har fået en beregning tilsendt, hvoraf det fremgår hvad min pension er beregnet til for 2011.

Indkomstgrundlaget er foretaget ud fra min + ægtefælles selvangivelse for 2009.

Min ægtefælles indkomst passer ikke med de tal kommunen har lavet beregningen udfra, der er en diff. på 17.000 kr.

Kommunen oplyser at de har ret til at lægge en % del til min ægtefælles indkomst - i dette tilfælde ca. 4,5%.

Er det korrekt at kommunen må det - og hvor finder jeg noget lovgivningsmæssigt omkring det?
Hvis jeg var dig, ville jeg gå ned på kommunen med din ægtefælles lønseddel fra januar og bede dem beregne hans forventede årsindkomst ud fra den.
Først engang i 2012, når årsopgørelsen for 2011 er kommet, går de ind og beregner, om du har fået for meget i pension i 2011.
Hvis du har fået for lidt udbetalt i 2011 kan du kun få penge tilbagebetalt for de seneste 6 mdr og altså ikke for hele 2011.

Så ved det nummer de laver der ved at beregne din ægtefælles indkomst alt for højt, bliver du rent faktisk snydt for nogle penge.
Altså hvis det viser sig, at han vitterligt kommer til at tjene det mindre, end de beregner ud fra.
Du skal så bare lige huske, at hvis hans indkomst ændrer sig og han får en højere løn, skal du have det ændret igen for ikke at få en regning fra dem.

Jeg har lært det på den hårde måde og ringer nu til kommunen hver gang, der er ændring i min samlevers indkomst. De har hver gang rettet det uden problemer.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat