Se enkelt indlæg
Gammel 01-02-2013, 06:08   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
dvs at får jeg flex så er jeg så stadig på kontanthjælp fordi jeg så var det i forvejen..

Ja, så fortsætter du på kontanthjælpssatsen.
Er jeg så stadig underlagt de regler? for det gir da stress bare at tænke på at de hundser med en.... og er man så stadig en vis match eller hvad hvis man er på kontanthjælpen...?

Nej, så er du ikke længere inde under reglerne for kontanthjælp. Så er du inde under reglerne for ledighedsydelse, og det betyder at du så gerne må have formue, eller gifte dig, uden det kommer til at få betydning for din indtægt. Som du er inde på, betyder det også, at du skal knokle for ledighedsydelsen. Det med samtalerne hver 3 måned, er som blot en lille bagatel, for du skal også bevise at du er aktivt jobsøgende, såvel som du skal oprette CV på nettet, deltage i praktik når de forlanger det, og tage mod jobbet hvis de finder det, og ellers skal du holde dig godt fremme i skoene mht opkvalificering, evt selvvalgt uddannelse af 6 ugers varighed, jobsøgningskurser mm

Min veninde sagde at det flex hun er anvist her efter nye regler der skal hun i kontakt med jobcentret hver 3 mån indtil hun finder job... Hvordan har de tænkt sig at spare penge med alle de mennesker de nu skal beskæftige..?? mener hvis vi skal dokumenterer vi søger flex osv hver 3 mån det kommer da til at koste mange rescourser og penge...

Jo flere de sætter til at lave noget, jo mere får de i refusion, så når du trasker ud på kursus, så skaffer du indirekte penge i kassen. Så du kommer til at rende en del. Hvis flekseren så ikke har fået et job inden 18 måneder, så mister de refusionen, så først DER gør det ondt.

Åhr jeg er forvirret...
Vi er mange der er forvirrede, og mange der er forvirret på vegne af hinanden. Der er også allerede dem, der ville ønske at de bare kunne gå og lulle sig gennem livet på kontanthjælp match 3, fordi de slet ikke magter hele det cirkus der følger med fleksbevillingen. Og sådan burde det jo ikke være. Men det er blevet en ordning for de aller stærkeste, hvilket jo er underligt, når det er de svageste der kommer flest af. Ikke alle kan klare presset
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat