Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2020, 10:23   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udbetaling Danmark, ATP & Borger.dk

ATP risikerer at ødelægge sit ry efter forargelig bonusfest

https://politiken.dk/debat/ledere/ar...iyduYOQ_A5yWMI

Man har forgyldt en lille gruppe ansatte og skruet et lukrativt bonusprogram sammen, der rokker ved ATP’s troværdighed.

Op imod 195 millioner kroner. Så mange penge har en håndfuld ansatte i pensionsgiganten ATP scoret til sig selv ud over deres normale løn i en bonuspakke, som er blevet kaldt »ren røverkapitalisme« af SF-profilen Karsten Hønge. ​

Tallene er kommet frem, efter at Berlingske har gransket flere års regnskaber fra hele Danmarks pensionskasse. Helt konkret oprettede ATP tilbage i 2003 en kapitalfond, hvor pensionsselskabet indsatte en håndfuld af sine egne investeringsfolk. Fonden har over årene investeret en bid af ATP’s pensionsmilliarder i kapitalfonde og skrabet et pænt afkast hjem til danske pensionister. Det er alt sammen godt.

Men sagen lugter fælt af finansielt kammerateri. Man har forgyldt en lille gruppe ansatte og skruet et lukrativt bonusprogram sammen, der rokker ved ATP’s troværdighed.


phhmw

Jeg har ikke overblik og indsigt i, hvad der er rimeligt.

Jeg undres bare, når jeg går ind og undersøger lidt om Udbetaling Danmark, hvor jeg så havner ved ATP eller henvises til borger.dk

Bestyrelsen i Udbetaling Danmark består både af politikere og civile direktører, udpegede af en minister.

KL Kommunernes Landsforening, en privat interesseorganisation....... ??

Alle mine personlige røde lamper lyser, dog uden at jeg kan overskue hele konstruktionen.

Jeg er ikke tryg ved Udbetaling Danmark, ATP og borger.dk

Det i sig selv er et stort problem.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat