Se enkelt indlæg
Gammel 03-01-2020, 22:33   #31
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svar fra Udbetaling Danmark Kundeabassadør

Kære Peter Hansen

Tak for din henvendelse til Kundeambassadøren, som jeg hermed vil svare på.

Du spørger i forhold til sagsbehandlingsfrister i Udbetaling Danmark – hvem, der fastsætter disse, og hvor du kan se dem

Det er en samlet bestyrelse i Udbetaling Danmark, som fastsætter sagsbehandlingsfristerne på de enkelte områder. Fristerne afspejler retssikkerhedslovens bestemmelser og fastsættes i forhold til, hvor lang tid, der må gå, fra Udbetaling Danmark modtager en ansøgning til afgørelsen skal være truffet. Sagsbehandlingsfristerne er fastlagt ud fra den tid, der i praksis går med at behandle 80-90 pct. af de pågældende sagstyper. De gældende sagsbehandlingsfrister kan til enhver tid findes under de forskellige ydelsesområder på borger.dk. https://www.borger.dk


Du nævner, at flere ikke-politikere er med i Udbetaling Danmarks bestyrelse
Medlemmerne af Udbetaling Danmarks bestyrelse er udpeget af Beskæftigelsesministeren. Det sker på baggrund af følgende indstillinger: KL indstiller formanden og fem medlemmer, Beskæftigelsesministeren indstiller tre medlemmer og det sidste medlem indstilles af Finansministeriet. Sammensætningen af Udbetaling Danmarks bestyrelse sikrer således, at forskellige synspunkter og interesser bliver repræsenteret.


Du kan læse mere om Udbetaling Danmark og dens bestyrelse på vores hjemmeside https://www.atp.dk/atp-som-administr...taling-danmark. Her vil du også kunne finde de årlige rapporter om Udbetaling Danmark – herunder også overholdelse af sagsbehandlingsfristerne. Der er et link til årsrapporterne under Nøgletal.


Venlig hilsen
XXXX XXXXX XXXX
Adobe Systems
PA for Koncerndirektøren i Udbetaling Danmark
Direkte nummer +45 48 20 41 48 · Mobil +45 28 74 74 04

phhmw

Som egentlig ikke besvare det jeg spørger om.

Hvor finder jeg Udbetaling Danmarks sagsbehandlingsfrister?

Folketinget vedtager ikke love der kun skal overholdes i 80 - 90% af tilfældende, men som udgangspunkt 100%

Men,.........

Hvis kommunen sagsbehandlingsfrister kun overholdes ned under de 80% skal fristerne revurderes fordi fristerne skal være realistiske.

Så på den igen, hvor jeg må kræve brugbare svar.

Jeg vender tilbage.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat