Se enkelt indlæg
Gammel 11-12-2013, 16:55   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det der skete i min sag, var at jeg havde lånt penge i perioden, for at kunne dække de omkostninger jeg havde haft, imens jeg var på kontanthjælp men at jeg egentlig var berettiget til sygedagpenge. Det har jeg påpeget i min klage. da meningen med efterbetalingen, er at pengene skal gå tilbage, og IKKE frem. Det mener jeg kommunen misbruger, og borgeren bliver ikke stillet korrekt ifm med en klagesag i Ankestyrelsen.

I det her tilfælde, hvor din mand fortsat er på kontanthjælp, og ikke er blevet forlænget på sine sygedagpenge, så vil der komme en modregning som indtægt og ikke formue.

Hvis han blev forlænget på sine sygedagpenge, og de så valgte at stoppe dem eks en uge efter, så ville de blive set som formue.

Der er ikke andet end at acceptere modregningen, og så klage over det.

Da jeg tilbagebetalte pengene, som jeg havde lånt privat, der fik jeg en afgørelse fra kommunen om overdrevet privatforbrug. Ankestyrelsen skrev så, at kommunen skulle se bort fra de penge jeg havde betalt gæld af til, men med samme resultat. (Der ligger en principafgørelse på det)

Jeg kan kun sige, at i skal klage. Det er ikke sikkert, at i vinder sagen. Men det er et forsøg værd.

Hvis i har gæld i banken, og det er en kassekredit, så vil kommunen så vidt jeg ved, se kassekrediten som et disponibelt beløb, som i kan hæve fra.

Eks: I har gæld på 25.000 i banken, får 30.000 efterbetalt = +5000 på kontoen
Men i har stadigvæk kassekreditten, og den vil kommunen så bruge som argument.

Kommunen tager ikke højde for folks private budget kontoer. De tager kun højde for hvor mange penge i får udbetalt.

Men hvis jeg skal være realistisk, så taber du uanset om du klager eller ej.

For det er YDERST sjældent at når en lov bliver ændret, at det bliver med tilbagevirkende kraft.
(Fik jeg af vide af AST og EL)

I kan være med til at belyse problemstillingen, lige som jeg har gjort, og gøre en forskel for den næste.


Jeg bliver selv modregnet på UNG sats (5700 pr måned)
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat