Emner: sygedagpenge
Se enkelt indlæg
Gammel 30-11-2017, 20:15   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det ikke acceptabel sagsbehandling hvis kommunen beslutter hvad du er berettiget til eller ikke berettiget til allerede inden afklaringen er gjort færdigt.

Jeg fik medhold i Ankestyrelsen da kommunen standsede mine sygedagpenge netop fordi de ikke havde ulejliget sig med at afprøve min arbejdsevne.

I dit tilfælde har du i dine tidligere praktikker vist en arbejdsevne der er så lav at det ser ud til at du netop er i målgruppen for fleksjob og derfor kan de ikke beslutte bare at standse sygedagpengene på den måde.

Har du modtaget en skriftlig partshøring og eller afgørelse på at kommunen vil standse dine sygedagpenge, eller er det bare noget sagsbehandleren har oplyst dig til et møde?

Det er meget vigtigt at vide, for har du fået en partshøring eller en afgørelse for så har du begrænset tid til rådighed, men ja, du skal naturligvis skrive til kommunen og klage over deres beslutning.

Som MistyMiss skriver så er loven nemlig på den måde at hvis du er på sygedagpenge og der ikke længere er nogen forlængelsesmuligheder, så har du ret til at overgå til et jobafklaringsforløb på ressourceforløbsydelse.

Du skriver stationær i dit første indlæg, er det noget en læge har skrevet eller er det noget kommunens medarbejder selv har fundet på?

Sidst men ikke mindst så må du lige præcisere om det er korrekt at du har en arbejdsskadesag og om den nu er færdigbehandlet, det er nemlig den vigtigste oplysning da der findes en forlængelsesgrund, nummer 6 i listen som hedder Hvis der er rejst sag om en arbejdsskadeerstatning. Sygedagpengeperioden forlænges, indtil Arbejdsskadestyrelsen er nået frem til en afgørelse.
Du kan finde forlængelsesgrundene her:
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...uligheder.aspx
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat