Se enkelt indlæg
Gammel 15-11-2010, 23:50   #9
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej alle sammen:-)

Tusind tak for den megen gode og brugbare respons! Det er rart at vide, at der er nogle derude, som ikke synes at man er HELT tosset. s.

Jeg vil helt klart ikke underskrive ressourceprofilen, som den ser ud nu, da den er fuld af mangler og giver en en fornemmelse af at kommunen har læst journaler og diagnoser, som fanden læser biblen.....

I øvrigt er jeg først lige nu kommet til at se, at det er den FØRSTE ressourceprofil, som kommunen har lavet til mig.

Da jeg fik tilsendt sagsakterne første gang, var der kun en arbejdsevnevurderingsjournal. Det undrer mig, at der lige pludseligt dukker en ressourceprofil op.
Nogle der har en idé om hvorfor den (først) kommer nu??

Kommunen tager i ressourceprofilen stadig udgangspunkt i lægekonsulentens vurderinger fra juni om at min kone ikke bidrager væsentligt derhjemme.

Jeg HAR gjort opmærksom på at situationen er ÆNDRET da vi har fået den sociale friplads til min søn, som giver den nødvendige ro til at jeg kan lægge ned og slappe af i ryggen;

OG at min kone kan få sovet inden at min søn kommer hjem. At det er hende, der forestår alt tøjvask, madlavning, opvask etc.

Alligevel skriver sagsbehandleren: "Det vurderes at være en barriere at (min kone er) syg. Der vurderes ikke at være mulighed for at reducere denne barriere."

Bortset fra at det er en ret usmagelig måde at beskrive min kone på - som en barriere, der ikke kan reduceres - så virker det som om at de NÆGTER at lytte til den skriftlige beskrivelse som jeg netop har givet til dem.

En beskrivelse af min hjemlige situation, efter den sociale friplads og nu fuldt indkørt søn.

En situation, der ikke belaster mig fysisk eller psykisk således at det er gået udover min indsats på praktikstedet.

I ressourceprofilen vurderes det som en ressource at vi har fået en social friplads. Det vurderes osse som en ressource at jeg har støtte fra familien mht. min situation.

Men at min kone jo så får den helt nødvendige søvn, grundet tid når min søn er i dagpleje;

og at hun har forståelse for at jeg må lægge ned det meste af tiden, ændrer stadig ikke på at de vurderer at dét at min kone er syg er en barriere i forhold til hvad jeg kan præstere i arbejdsprøvningen.

Er det bare mig - eller virker det ikke selvmodsigende???


Jeg blir sgu gal over at de ikke synes at tage notits af de i mine øjne vigtige oplysninger!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat