Se enkelt indlæg
Gammel 24-06-2010, 09:42   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.
De kan godt sende en i aktivering men der skal være et mål med det og skal give sociale eller sproglige kompetencer som det fremgår af stk 3 ..

Man skal lige være opmærksom på at der er forskel på om man er flekser på kontanthjælp eller på ledighedsydelse da man som kontanthjælpsflekser også følger kontanthjælpsloven ...

Men var det mig der blev sendt i aktivering så ville jeg forlange at få på skrift hvad formålet var med det og hvordan det kunne bringe mig tættere til arbejdsmarkedet og hvordan ...



Citat:
Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.


Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 2, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
Læs lige den her § 44 nr 4

En flekser er § 2 nr 7 og som jeg læser det så er det altså 13 uger der er varigheden og det er også det jeg selv oplevede 13 uger og så var jeg færdig med jobkursus ... og de kunne ikke pege på noget der gav forlængelse (de prøvede) men jeg kunne finde ud af at stå op kunne finde ud af at passe job kunne finde ud af at søge job osv osv ..

Så vil man kunne forlænge så må kommunen pege på hvorfor der skal en forlængelse til ....

Men igen husk der er forskel på dem på ledighedsydelse og dem på kontanthjælp en flekser på kontanthjælp kan jeg ikke huske stykket på men mener de er 3 skal lige se om jeg kan finde ud af det (har selv været det men kan da ikke huske det )
  Besvar med citat