Se enkelt indlæg
Gammel 22-05-2019, 07:23   #5
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Det jeg mener med “helheden i udtalelserne, er at der blev skrevet “***(mig) har været i bedring (det var ift. noget ganske andet) under forløbet hos (psyk.), men er det ikke længere” Det var ikke skrevet under "Funktionsevnen"

Alligevel vurderer kommunen, at når jeg nu havde været i bedring, så kunne det jo tænkes at jeg kunne udvikle en bedring ift. arbejdsevnen - med tiden)

Det som jeg har “bidt” mig fast i, er at i lovgivningen står der:
“- at det er en forudsætning for at iværksætte ressourceforløb, at der kan peges på indsatser, hvor der er en realistisk forventning om, at borgeren kan drage nytte af indsatsen og kan udvikle sin arbejdsevne. “

Det forstår jeg som, at man jo kun kan vurdere ud fra MIN tidligere arbejdsevne, om den er udviklende eller afviklende.

Jeg mener det er yderst relevant at vide nøjagtigt hvad/hvem kommunen vurderer ud fra. De kan jo af gode grunde ikke holde min arbejdsevne op mod en anden persons arbejdsevne og derudaf vurdere om jeg er i stand til at udvikle arb.evnen.

Jeg søger FP. og både min læge og psyk. udtaler i erklæringer at jeg er i forværring (siden jeg sidst havde fået lavet udtalelser (2014 og 2015)), samt at min situation er varig og kronisk, kan jeg ikke få banket ind i skallen, hvordan kommunen kan vurdere det modsatte.

SÅ. Jeg prøver at finde ud af - hvordan filan de kan vurdere, og ønske at mene at jeg skal arbejdsprøves når der ikke er en realistisk mulighed for udvikling af arb.evnen, og at det er dokumenteret at den ikke kan udvikles/forbedres, samt er er kronisk/varig

__________________
1. § 68 a, stk. 2, affattes således:
»Stk. 2. Ressourceforløb er relevant, når der er et udviklingsperspektiv i forhold til personens arbejdsevne. Er det dokumenteret, eller er det på grund af særlige forhold helt åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan forbedres ved deltagelse i et ressourceforløb, skal et ressourceforløb ikke iværksættes.«
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=201521
https://www.ft.dk/samling/20171/lovf...l193/index.htm
_________________

Måske er jeg ved at brænde sammen i hovedet - i min jagt på retfærdighed og forståelse at deres (kommunens) måde at “læse” loven. Jeg vil bare så gerne være velforberedt og forstå!
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat